Benvinguts

Blog de CGT de les escoles d'adscripció municipal

diumenge, 20 de desembre del 2020

Reunió CEB 17.12.20


La reunió del dia 17 va ser del grup de treball municipal i del comitè d'empresa. Es van tractar principalment temes plantejats pels sindicats del comitè d'empresa (personal laboral). Tot i així, la CGT i altres sindicats vam enviar preguntes que el cap de rrhh ens ha contestat per escrit. Traslladem les que vam fer la CGT: 

1.- Mestres en pràctiques es queixen de no poder participar al concurs de trasllats i que hauran de romandre un curs més a places assignades aleatòriament. Reclamem que puguin escollir segons puntuació obtinguda a les oposicions en les places no ocupades després del concurs de trasllats.

Degut a la crisi sanitària, aquest curs es farà única i exclusivament el concurs de trasllats, amb el mínim de moviments possibles.

2.- Places concurs de trasllats. Hi ha professorat funcionari que demana places a Massana o La Industrial i altres escoles on gairebé mai surten places a concurs de trasllats. Hem fet un excel contabilitzant les places ocupades per interins basades en les plantilles que ens vareu fer arribar a principi de curs, per si serveix a l'hora de dimensionar les places del concurs de trasllats. Enllaç al document 

Quan es confeccionin bases i es relacionin els llocs objecte del trasllat, es passarà un esborrany.

3.- Comunicació i cursos de direcció. Ens heu contestat a la instància, però volem que consti en acta.

Els cursos no els organitza el Consorci d’Educació, sinó que ho fa el Departament d’Educació per als seus treballadors i treballadores.

Excepcionalment el Departament permet que el personal docent de l’Ajuntament de Barcelona tot i no ser de cossos docents, pugui optar a aquesta formació. Lògicament es tracta de personal funcionari d’una altra Administració i, per tant, els canals d’informació, comunicació i sol·licitud de participació son diferents.

Com sabeu el personal del Consorci d’Educació no disposa d’accés a la Intranet municipal, per la qual cosa no ens és possible oferir la informació a través d’aquest canal. D’altra banda, tampoc disposem de tots els correus corporatius del personal, per la qual cosa no podem arribar a tothom. És per aquest motiu que la informació s’envia a través de les direccions dels centres. S’està treballant en l’accés a la Intranet i amb el tema de les adreces corporatives de tot el personal.

Aclarir que tant els criteris d’admissió com els terminis els posa el Departament i no el Consorci, per la qual cosa no ens és possible modificar-los.

El curs va adreçat a tot el personal funcionari de carrera, al marge de si ocupen càrrec directiu o no.

4.- Nòmines, endarreriments cobrament tutories.

El complement de tutoria s’abona a partir dels 3 mesos als substituts, amb efectes retroactius. La Direcció del centre ho ha de comunicar quan un substitut fa els 3 mesos per a que se li aboni. La resta de casos s’haurien de cobrar al desembre, si no és així s’ha de notificar a nòmines (gestioeconomica.ceb@gencat.cat)

5.- Com s’està regularitzant el irpf? per exemple a una funcionaria li descomptaven 18% i ara 24% i ens han arribat altres casos.

Llei de l’IRPF. El canvi del IRPF no es notifica, és una qüestió automàtica. Molts substituts comencen a treballar amb un IRPF molt baix i després es regularitza i els hi puja molt. Si és d’una funcionària vol dir que ha tingut canvis a la seva vida, o que ha cobrat uns retrassos, és dir que econòmicament el seu total ha canviat. Es pot solicitar canvis en l’IRP a l’alça. 

6.- Transparència a les borses. Es va enviar un evalisa des del compte d'una delegada de CGT, sense resposta.

Quan disposem dels mitjans electrònics vàlids, estaran a disposició de totes les persones Interessades

7. Accés intranet municipal

A principis de gener hi ha una reunió per acabar de pactar amb el imi per poder accedir, però hi ha un tema de llicències que és econòmic.

8.- Calendarització repartiment ordinadors del Departament.

Sobre aquest punt us passo les dades que hem facilitat aquesta matí a la reunió de la Junta de Personal Docent del Departament:

Les dades de que disposem a data d’avui, sobre el desplegament del PEDC son les següents:

- Transformació LAN dels centres à 1centre /70 à 1,43%
- Lliurament de dispositius a docents à 60 centres/254 à 23,62%
- Lliurament de dispositius (PC’s o Chromebooks) a alumnat à 7centres/254 à 2,7%
- Lliurament de MIFI’s à 100% de la demanda lliurada

En general, hi ha un retard significatiu en relació a la previsió de principis del mes de novembre.


Des de la CGT valorem que moltes de les respostes no són satisfactòries i algunes són sobre qüestions que fa anys per les que demanem una solució sense resposta. Haurem de seguir insistint i explorar altres vies de resolució. 

Aprofitem l'avinantesa per desitjar-vos unes bones i merescudes vacances.  I us animem a regalar i regalar-vos CGT. 


dimarts, 15 de desembre del 2020

Resum últims temes Bressol

Informem dels últims temes que tenim sobre la taula i com s'han resolt alguns d'ells:

Prórroga hores suport educatiu:

Fa un temps vam enviar una instància (VEURE INSTÀNCIA) demanant pròrroga de les hores de suport que es van dotar per la situació actual:


La setmana passada les referents van enviar un mail informant les direccions del següent:


"Donada la situació actual, i la necessitat de mantenir el funcionament dels grups estables de convivència i les mesures de prevenció i seguretat segons el Pla d'obertura, s'ha aprovat la continuïtat de la mesura extraordinària de reforç del servei de suport educatiu durant el segon trimestre del curs, de gener a març de 2021. Per tant, en aquest període es manté la mateixa assignació d'educadores de suport de 8 a 9h del matí i el mateix increment diari de les hores de suport, en horari de 9 a 17h, com a reforç a l'organització general de l'escola."


Tot i que sabem que són hores insuficients ens complau que puguem comptar amb aquestes hores durant un temps més.


Ampliació del termini de gaudir de vacances i permisos:


També vam fer instància (VEURE INSTÀNCIA) demanant que es puguin compactar els dies de triennis en aquells centres on hi havia molta acumulació de dies i així posar una substitució durant aquells dies, tot i que encara no hem aconseguit que substitueixin, l'Ajuntament ha ampliat el termini per gaudir les vacances i els permisos:


"Ateses les circumstàncies que estem vivint enguany amb motiu de la pandèmia, amb caràcter excepcional i d'acord amb les necessitats del servei que concorrin en cada cas, podem gaudir fins al 28 de febrer de 2021 dels dies de vacances d'estiu, dels dies d'assumptes personals sense justificació i dels dies de compensació horària i d'altres dies assimilats corresponents a l'any 2020."


Seguirem reclamant que els triennis es cobreixin amb substitucions.


Compactació de jornada:


Ja al juliol del 2019 vam regstrar instància respecte la compactació de les reduccions de jornada (VEURE INSTÀNCIA I RESPOSTA) Al final del curs passat vam informar (VEURE INFORMACIÓ) que l'administració després de la nostra petició va permetre les compactacions durant aquest primer trimestre.


Fa un temps que vam demanar que aquesta compactació pugui continuar per les treballadores que ho necessiten, 

Des de RRHH ens informen que avui hi hagut mesa paritària de seguiment, en ella s’ha decidit que les educadores que compacten la jornada fins ara podran continuar fent-ho durant tot aquest curs. 

Creiem que tot i ser una bona notícia, seguim demanat que aquelles treballadores que ho solicitin de nou ho puguin fer i que no només sigui durant aquest curs sino de forma indefinida.


Bossa d’hores


A la reunió de la comissió  paritària de seguiment de l'annex del conveni d’aquest dilluns l’administració també ha informat a la part social que la bossa d’hores que vam gaudir durant el 2019 i el 2020 (de 12 i 13 h respectivament) també es donarà aquest 2021 , seran 13h per gaudir del Gener al Desembre del 2021.


Conciliació familiar COVID


Des de l'inici de la pandèmia i amb la reobertura dels centres educatius hem estat insistint en la necessitat d'habilitar un permís de conciliació en els casos de quarentena preventiva d'infants a càrrec. Malauradament des de rrhh de l'Ajuntament no es mostren sensibles al respecte, continuarem insistint. (VEURE INSTPÀNCIA I RESPOSTA)


Oposicions


Continuem lluitant en contra de la categoría C1. (VEURE INFO ÚLTIMA REUNIÓ)

Recordar que estem aquesta setmana amb la campanya de comunicació com es va acordar a l'última assemblea , podem continuar treballant juntes en el grup de telegram:


https://t.me/joinchat/LUPo5RZ0uvSHafP9GO22Mg

Per últim recordar que ens reunirem de nou el 13 de Gener, en assemblea de treballadores, per continuar lluitant juntes en el tema de les oposicions.

MOLT BONES MERESCUDES VACANCES. SALUT I FORÇA

diumenge, 13 de desembre del 2020

Enèssima instància sobre l'accés als cursos de direcció


El dia 11 de desembre sembla ser que les direccions dels centres de l'Ajuntament van rebre el correu que us reenviem sobre l'oferta de cursos de direcció. 

Com a CGT ens hem enterat per casualitat i a través de fonts no formals. Demà 14 de desembre de 2020 s'acaba el plaç d'inscripció. 

Ja hem registrat varies queixes i instàncies (veure instància 2018, veure instància 2019 al respecte dels cursos de direcció i de la comunicació entre recursos humans i les treballadores. 

Considerem totalment inadmisible que les direccions hagin de fer la comunicació que tocaria fer a recursos humans. A més a més, amb la COVID ja s'han establert mecanismes de comunicació atès que hauriem d'estar tots donats d'alta del GUAC i tenir el correu xtec, a través del qual el CEB hauria de fer les comunicacions pertinents. 

Hem tornat a registrar queixa:  VEURE INSTÀNCIA 

Animem a les persones interessades a registrar queixa també.

divendres, 11 de desembre del 2020

Apunts assemblea bressol sobre el Manifest i les Oposicions

 A l'assemblea de treballadores realitzada el 9 de Desembre les educadores de les escoles bressol de Barcelona han parlat del Manifest sobre la precarietat a les escoles i, també, de les Oposicions.

Respecte al Manifest, en el qual es deixa constància de les dificultats afegides d'aquest inici de curs tan atípic marcat pel context COVID, s'ha acordat deixar a una banda la presentació i difusió d'aquest. Malgrat que el col·lectiu està d'acord que és un tema important i, que molts dels aspectes que es tracten ja fa anys que s'arrosseguen i que amb el tema actual s'han vist incrementats de manera exponencial, es considera que no és la principal preocupació d'aquests moments. Així i tot, un petit grup d'educadores elaborarà un decàleg enumerant aquelles lluites que portem anys treballant, sumat a les de la COVID i on s'hi afegirà, també, la intenció de l'administració de baixar-nos la categoria a les pròximes oposicions. Ja que de moment encara no es presentarà, resta obert a noves adhesions.

Pel que fa a les Oposicions s'arriba de manera unànime a l'acord de què no s'acceptaran unes oposicions a C1. De seguit es comencen a fer aportacions i s'arriben a altres acords en relació amb aquesta lluita:

- Elaborar un argumentari/manifest amb el perill que suposa baixar de categoria a  C1 , els motius pels quals rebutgem la proposta.

- Difondre missatge per les xarxes socials de forma massiva.

- Fer difusió de l'argumentari a les escoles, als grups municipals, als sindicats...

- Fer una roda de premsa per a exposar la problemàtica.

A més a més, també es fan altres propostes, com ara:

  • Buscar el suport de les famílies.
  • Sortir al carrer.
  • Contactar amb altres col·lectius que ens donin suport (grups feministes, entre d'altres).

Per continuar treballant en tot això les treballadores s'organitzen i es crea un grup obert a Telegram. Podeu entrar per continuar treballant.

https://t.me/joinchat/LUPo5RZ0uvSHafP9GO22Mg

PROXIMA ASSEMBLEA DE TREBALLADORES: 13 DE GENER DEL 2021.


CGT CEB- IMEB


dijous, 10 de desembre del 2020

APUNTS REUNIÓ DEL COMITÈ DE SEGURETAT I SALUT LABORAL del CEB 10.12.20


1. Aprovació acta anterior 

Ens han enviat l’acta del dia 10 de juliol, que aprovem unànimement. Demanem acta del 22 de setembre, que va ser la úlltima reunió del comitè de salut laboral. Ens diuen que informaran al Miquel Garcia, que és qui va agafar acta. 

2. Accidentabilitat laboral del període gener-octubre 2020


Ens envien els accidents laborals del gener a l’octubre. Ôbviament han disminuït d'ençà el confinament. 


3. Informació d’actuacions en matèria de PRL


- Reunió coordinadors prevenció riscos laborals. No es farà reunió per logistica atès que son més de 300 centres i no es pot fer telemàticament. Estan preparant un power point. Posaran el contacte dels sindicats. Si els centres volen un assessorament, poden contactar i aniran al centre directament. 


La part social pregunta si es farà alguna formació. El personal PAS no ha pogut fer la formació COVID del Departament per problemes d’accés. Tot el personal dels centres educatius ha d’estar donat d’alta al GUAC, està havent-hi problemes i estan fent protocol. 


- Situació actual vulnerabilitat personal treballador 


626 persones van omplir el qüestionari de vulnerabilitat, 110 han sigut declarades no vulnerables, 28 no han respost el segon formulari. No ho han tornat a solicitar perquè entenen que les persones no volen comunicar més dades. 

Hi ha 163 persones amb grau 1 de vulnerabilitat

Hi ha 83 persones amb grau 3 de vulnerabilitat

Hi ha 4 persones amb grau 4 de vulnerabilitat

Hi ha 129 persones de més de 60 anys 

Hi ha 8 embarassades, 4 de baixa, 1 acceptada per l’SGAM i 3 amb adaptació. 


La CGT comenta que hi ha personal vulnerable que no s’ha sentit ben atès pel sistema de prevenció i finalment els han donat una baixa a través del CAP per ansietat.


L’admin comenta que si tenen alguna qüestió que es posin en contacte amb prevenció. Però no es faran noves avaluacions si no s’aporta informació nova. 


- Situació actual sobre el lliurament del material seguretat als centres Educatius Disponible al web del CEB:

https://www.edubcn.cat/rcs_gene/extra/00_covid/lliurament_material_EPI_20201009.pdf 


-Pel que fa al lliurament de ffp2, quan hi ha una persona que es declara vulnerable, s’afegeixen les mascaretes i triguen a arribar per qüestió de logística, es planteja si algú del centre les podria anar a buscar. 


-La part social fem referència a les mascaretes reutilitzables, no són fiables perquè a la primera rentada es fan malbé. Tornem a  demanar mascaretes FFP2 per tothom. També hi ha queixes del personal PAS, en alguns centres els diuen que només són per docents. També demanem que les pantalles facials siguin també per tothom. 


ADMIN: sobre les mascaretes reutilitzables ens demanen enviar email sobre la situació i ho traslladaran al Departament. Sobre mascaretes FFP2 només són per personal vulnerable atès que estem classificats com nivell 1 de risc en el lloc de treball i Salut no les considera necessàries per tot el personal. Les persones vulnerables que necessiti mascaretes i no les tingui les ha de demanar.

Sobre alguns centres que neguen mascaretes al personal PAS faran un correu. 

Les pantalles facials, es proporcionen per personal que pot estar exposat a esquitxaments. Per la feina d’un conserge en principi no seria necessari. Es pot fer la sol·licitud i si hi ha stock s’enviarien, cal justificar-ho. 


-A una escola van haver de comprar 4 termòmetres, poden enviar la factura? 


ADMIN: es traslladarà la petició al Miquel Garcia


-Respecte el gel hidroalcohòlic, sembla que no s’està tenint en compte el número d’alumnes i on n’hi ha molts la direcció ha d’estar demanant més gel constantment.


ADMIN: creu que està previst segons número d’alumnes. S’ho apunten però per qüestions de distribució i logística hauran de continuar fent petició quan s’acabi el gel atès que no tenen previsió de com i quan arribarà el gel de manera sistematitzada. 


-Preguntem sobre les mascaretes transparents per personal i alumnat amb difucultats auditives. Pel que fa al personal docent amb problemes auditius, s’haurien de proporcionar mascaretes transparents a l’alumnat per a que la docent pugui entendrel's. 


ADMIN: sobre mascaretes transparents els arriba informació en contagotes del Departament. Hi ha un llistat de persones que les van solicitar. Ahir els van dir que l’empresa en fa 8000 diaries, no tenen capacitat per més. Primer s’enviaran  als CREDA, i després altra alumnat i professorat que ho hagi solicitat. Està anant lent. Diuen que a finals de mes es rebrien. Estan arribant peticions per infantil, s’ha de fer arribar al Departament. 


-Tornem a recalcar que no entenem perquè al professorat i a tots els professionals no se’ls fa PCR. 


ADMIN: ho estableix Salut. Es fan PCR a contactes estrets, i Salut determina quins són els contactes estrets. 


Ens passen les dades COVID en centres a dia d’avui. 


4. Torn obert de paraules


- Al marge de la COVID, sembla que hi ha qüestions que s’estan deixant de banda, com per exemple la situació de risc psicosocial que s’està donant a un centre. Les treballadores han escrit correu a la doctora Robert i a prevenció de riscos però no han rebut cap resposta. 


ADMIN: els correus a la doctora Robert no arriben perquè està de baixa. Han d’enviar els correus a rhriscoslaborals.ceb@gencat.cat . Des del CEB s’està tractant aquest tema, però no es farà una avaluació de riscos psicosocials perquè ja saben el que està passant, el que s’ha de fer és actuar, però que es posin en contacte amb nosaltres. 

Respecte la baixa de la doctora Robert s’està buscant substitut però no el troben (hi ha la oferta de treball penjada). S’ha contactat l’empresa Prevencontrol i és la doctora Rosa Franquesa juntament amb la Susana Robles qui estan fent les tasques de prevenció.


-Ventilació i temperatures. La part social ha enviat un estudi respecte la ventilació de les aules i sembla que no es compleixen els requisits sanitaris. Demanem que hi hagi ventilació mecànica controlada als centres educatius. A més també s’estan incomplint el límit de temperatures. 


ADMIN: el Departament és coneixedor de l’estudi  i l’estan revisant. El Departament ha demanat a cada territori que es facin mesures. Des del CEB miraran de fer-ho la setmana vinent però és molt precipitat. Ho faran en dos centres, un d’ells municipal. S’han de decidir quins centres i ens convocaran pel centre municipal. 


-Hi ha alguna informació sobre qui practicarà els tests d’antigens a l’alumnat. La part social ens oposem a que el personal docent hagin de fer els tests. 


ADMIN: No tenen infomació. De moment s’ha aturat. 



Adjuntem els documents: 

revisions i aclariments de la gestió de casos COVID  

Esquerda sobre Salut Laboral 



dimarts, 1 de desembre del 2020

Comunicat de la CGT. Reunió del 26.11.20 sobre oposicions i categoria bressol


L'administració proposa un sol tipus d'oposició a categoria C1 per tothom

Des de la CGT volem que les treballadores de bressol s'estabilitzin, però amb les condicions més dignes i, a la vegada, proporcionals a la seva feina. Per tant seguim amb la nostra proposta inicial, seguint els acords de les assemblees de treballadores del curs passat, que l'ajuntament i els sindicats treballin de la mà perquè a qui pertoqui desenvolupi la categoria B funcionarial.

Des de CGT tenim molt clar que no acceptem les oposicions a C1. Perquè no ens correspon i, a més a més, perquè pensem que des de la vessant professional, social i econòmica també en sortirem perjudicades atès que va en contra del que portem molt de temps reivindicant: que l’etapa bressol sigui reconeguda com una etapa educativa. 

A més a més, en cap cas s'hauria de convocar una oposició que reconegui una categoria inferior a la que correspon d’acord amb les exigències de l’article 11 del Decret 282/2006 sobre els requisits dels centres de primer cicle d’educació infantil. S’ha de tenir en compte que la categoria C1 és per desenvolupar tasques d’auxiliar i la base salarial sempre serà la de C1 mai la de B o A2, tot i que ofereixin complements salarials, el sou base serà el d’una auxiliar.

Tampoc acceptem que la creació de la nova categoria funcionarial vagi lligada a extingir la categoria d'Educadora d'Escola Bressol emmarcada en el subgrup A2. 

A banda, la CGT també plantejem diferents possibilitats que hauran de ser refrendades amb les treballadores:

-Fer una oposició amb dos itineraris per les titulacions que determina la llei i que corresponen a les categories B i A2. 

-Concurs d'oposició a categoria B per a tothom, amb possibilitat que totes les professionals amb el grau de magisteri o equivalent es puguin promocionar dins les escoles en no més de dos anys.

-Respecte a les 70 persones que s'ha anomenat que tenen una titulació obsoleta que correspon al C1,  segons els nostres assesors legals si hi hagués una bona disposició per part de l'ajuntament segurament es podria convalidar la seva titulació per assimilar-les a la titulació de formació professional de grau superior i així possibilitar que també puguin participar al concurs d’oposició de categoria B. I si la convalidació no fos possible es creu que es podria demanar l'habilitació degut als anys que porten exercint aquesta feina. 

-Que les educadores d'escola bressol puguin promocionar-se dins les escoles fent justícia a la seva professió i titulació.

Des de la CGT ens sentim molt decebudes i menyspreuades per l’ajuntament de Barcelona, que engega campanyes de màrqueting respecte la importància de l’educació per una banda i la lluita contra la discriminació per motius de gènere per l’altre i a la rereguardia sembla que vulgui degradar la tasca educativa d’un col·lectiu altament feminitzat. 

Però el col·lectiu bressol hem treballat molt en aquesta qüestió, fent assemblees, concentracions i assessorant-nos legalment per diferents vies, i ho continuarem fent.