La reunió del dia 17 va ser del grup de treball municipal i del comitè d'empresa. Es van tractar principalment temes plantejats pels sindicats del comitè d'empresa (personal laboral). Tot i així, la CGT i altres sindicats vam enviar preguntes que el cap de rrhh ens ha contestat per escrit. Traslladem les que vam fer la CGT:
1.- Mestres en pràctiques es queixen de no poder participar al concurs de trasllats i que hauran de romandre un curs més a places assignades aleatòriament. Reclamem que puguin escollir segons puntuació obtinguda a les oposicions en les places no ocupades després del concurs de trasllats.
Degut a la crisi sanitària, aquest curs es farà única i exclusivament el concurs de trasllats, amb el mínim de moviments possibles.
2.-
Places concurs de trasllats. Hi ha professorat funcionari que demana places a Massana o La Industrial i altres escoles on gairebé mai surten places a concurs de trasllats. Hem fet un excel contabilitzant les places ocupades per interins basades en les plantilles que ens vareu fer arribar a principi de curs, per si serveix a l'hora de dimensionar les places del concurs de trasllats.
Enllaç al document
Quan es confeccionin bases i es relacionin els llocs objecte del trasllat, es passarà un esborrany.
3.-
Comunicació i cursos de direcció. Ens heu contestat a la
instància, però volem que consti en acta.
Els cursos no els organitza el Consorci d’Educació, sinó que ho fa el Departament d’Educació per als seus treballadors i treballadores.
Excepcionalment el Departament permet que el personal docent de l’Ajuntament de Barcelona tot i no ser de cossos docents, pugui optar a aquesta formació. Lògicament es tracta de personal funcionari d’una altra Administració i, per tant, els canals d’informació, comunicació i sol·licitud de participació son diferents.
Com sabeu el personal del Consorci d’Educació no disposa d’accés a la Intranet municipal, per la qual cosa no ens és possible oferir la informació a través d’aquest canal. D’altra banda, tampoc disposem de tots els correus corporatius del personal, per la qual cosa no podem arribar a tothom. És per aquest motiu que la informació s’envia a través de les direccions dels centres. S’està treballant en l’accés a la Intranet i amb el tema de les adreces corporatives de tot el personal.
Aclarir que tant els criteris d’admissió com els terminis els posa el Departament i no el Consorci, per la qual cosa no ens és possible modificar-los.
El curs va adreçat a tot el personal funcionari de carrera, al marge de si ocupen càrrec directiu o no.
4.- Nòmines, endarreriments cobrament tutories.
El complement de tutoria s’abona a partir dels 3 mesos als substituts, amb efectes retroactius. La Direcció del centre ho ha de comunicar quan un substitut fa els 3 mesos per a que se li aboni. La resta de casos s’haurien de cobrar al desembre, si no és així s’ha de notificar a nòmines (
gestioeconomica.ceb@gencat.cat)
5.- Com s’està regularitzant el irpf? per exemple a una funcionaria li descomptaven 18% i ara 24% i ens han arribat altres casos.
Llei de l’IRPF. El canvi del IRPF no es notifica, és una qüestió automàtica. Molts substituts comencen a treballar amb un IRPF molt baix i després es regularitza i els hi puja molt. Si és d’una funcionària vol dir que ha tingut canvis a la seva vida, o que ha cobrat uns retrassos, és dir que econòmicament el seu total ha canviat. Es pot solicitar canvis en l’IRP a l’alça.
6.-
Transparència a les borses. Es va enviar un
evalisa des del compte d'una delegada de CGT, sense resposta.
Quan disposem dels mitjans electrònics vàlids, estaran a disposició de totes les persones Interessades
7.
Accés intranet municipalA principis de gener hi ha una reunió per acabar de pactar amb el imi per poder accedir, però hi ha un tema de llicències que és econòmic.
8.- Calendarització repartiment ordinadors del Departament.
Sobre aquest punt us passo les dades que hem facilitat aquesta matí a la reunió de la Junta de Personal Docent del Departament:
Les dades de que disposem a data d’avui, sobre el desplegament del PEDC son les següents:
- Transformació LAN dels centres à 1centre /70 à 1,43%
- Lliurament de dispositius a docents à 60 centres/254 à 23,62%
- Lliurament de dispositius (PC’s o Chromebooks) a alumnat à 7centres/254 à 2,7%
- Lliurament de MIFI’s à 100% de la demanda lliurada
En general, hi ha un retard significatiu en relació a la previsió de principis del mes de novembre.
Des de la CGT valorem que moltes de les respostes no són satisfactòries i algunes són sobre qüestions que fa anys per les que demanem una solució sense resposta. Haurem de seguir insistint i explorar altres vies de resolució.
Aprofitem l'avinantesa per desitjar-vos unes bones i merescudes vacances. I us animem a regalar i regalar-vos CGT.