Resolució per la qual s’aproven els documents per a l’organització i la gestió dels centres, i les directrius per a l’organització i la gestió dels serveis educatius per al curs 2019-2020 Cerca o fes-te el teu llibre a l’XTEC. A baix de tot tens tots els PDFs.
S’ha canviat el nom del document, que abans es deia “Tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement”, fet que comporta una visió adaptada a la seva rellevància.
Documents de gestió del centre
S’inclouen les orientacions del contingut del projecte educatiu del centre (PEC), en què s’afegeix el projecte lingüístic. Es concreten els documents que han d’estar publicats al web del centre i els que són de la comunitat educativa però que no s’han de fer públics perquè poden contenir dades sensibles.
Objectius prioritaris del sistema educatiu
Es concreten els objectius prioritaris del sistema educatiu amb el desplegament estratègic.
Participació de la comunitat educativa
S’inclou la coeducació en tots els processos educatius i el foment de la igualtat de gènere, d’acord amb els Objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030 de la UNESCO.
Cicles esportius LOGSE i LOE
Els centres que ho considerin oportú poden fer crèdits o mòduls en llengua estrangera, si això significa millorar la capacitació professional dels alumnes.
Concreció i desenvolupament del currículum de l’educació infantil i primària
Es posa en marxa un pla per ajudar els centres educatius a potenciar i visualitzar la igualtat de gènere i la coeducació. S’inclouen orientacions referides a les activitats d’aprenentatge fora de l’horari lectiu (deures).
Concreció i desenvolupament del currículum competencial i l’orientació educativa a l’ESO
S’incorpora l’avaluació de la llengua oral a les proves de competències bàsiques de quart d’ESO. Es concreten els àmbits transversals. S’inclouen orientacions referides a les activitats d’aprenentatge fora de l’horari lectiu (deures).
Cicles formatius d’ensenyaments d’arts plàstiques i disseny
Es crea la doble titulació de batxillerat i cicle formatiu de grau mitjà d’arts plàstiques i disseny; s’especifica el procediment per a l’exempció de mòduls formatius determinats i de la Fase de pràctiques en empreses, estudis o tallers (FCT) per la correspondència amb l’experiència laboral, i s’introdueix l’avaluació compartida dels alumnes que participen en un conveni de col·laboració.
Itineraris formatius específics: desenvolupament i aplicació
Document nou en què es concreta el desenvolupament i l’aplicació dels itineraris formatius específics (IFE).
Títols propis: CFGM d’Animació en Circ, CFGS d’Arts del Circ i CFGS en Tècniques d’Actuació Teatral i CFGS en Tècniques de Direcció Coral
S’incorpora el nou títol de CFGS en Tècniques de Direcció Coral.
Ensenyaments de les escoles de música i dansa autoritzades
Es tracta d’un nou document que recull les necessitats organitzatives de les escoles de música i les escoles de dansa autoritzades pel Departament d’Educació.
Òrgans unipersonals de direcció i de coordinació
Es concreta l’autonomia organitzativa per assignar funcions i responsables de coordinació d’acord amb els criteris recollits a les normes d’organització i funcionament i al projecte del centre; s’incorporen els estudis d’itineraris específics (IFE); s’especifiquen instruccions per als instituts escola, i s’adapta l’escala per grups als cicles formatius.
Personal docent
Es concreten les funcions i tasques dels professors de suport intensiu a l’audició i el llenguatge (SIAL).
Directrius per a l’organització i gestió dels serveis educatius
S’actualitza el document i es fa més accessible: s’hi afegeixen les directrius per a l’organització i la gestió dels serveis educatius amb informació relativa al serveis educatius CREDA.
Formació del personal dels centres i serveis educatius i formació inicial d’estudiants universitaris en pràctiques
S’especifiquen els objectius de la formació, i els factors clau derivats; s’inclou la formació en relació amb els professors dels centres de formació d’adults i del personal dels serveis educatius, gestionats des dels plans de formació de zona, i
s’afegeix un nou apartat explicatiu de la formació inicial d’estudiants universitaris en pràctiques.
Protecció de dades
S’hi concreten les recomanacions de com els centres educatius han d’aplicar les polítiques de protecció de dades: publicació de llistes, ús d’imatges, videovigilància, tractament de les dades, etc.
Transparència i accés a la informació pública
Nou document en què es detalla la informació que han de tenir publicada els centres educatius del Departament en matèria de publicitat activa, i com els centres han de gestionar les sol·licituds d’accés a la informació pública que rebin.
Principals novetats dels documents per a l’organització i la gestió dels centres del curs 2018-2019
Cultura digital del centreS’ha canviat el nom del document, que abans es deia “Tecnologies per a l’aprenentatge i el coneixement”, fet que comporta una visió adaptada a la seva rellevància.
Documents de gestió del centre
S’inclouen les orientacions del contingut del projecte educatiu del centre (PEC), en què s’afegeix el projecte lingüístic. Es concreten els documents que han d’estar publicats al web del centre i els que són de la comunitat educativa però que no s’han de fer públics perquè poden contenir dades sensibles.
Objectius prioritaris del sistema educatiu
Es concreten els objectius prioritaris del sistema educatiu amb el desplegament estratègic.
Participació de la comunitat educativa
S’inclou la coeducació en tots els processos educatius i el foment de la igualtat de gènere, d’acord amb els Objectius de desenvolupament sostenible de l’Agenda 2030 de la UNESCO.
Cicles esportius LOGSE i LOE
Els centres que ho considerin oportú poden fer crèdits o mòduls en llengua estrangera, si això significa millorar la capacitació professional dels alumnes.
Concreció i desenvolupament del currículum de l’educació infantil i primària
Es posa en marxa un pla per ajudar els centres educatius a potenciar i visualitzar la igualtat de gènere i la coeducació. S’inclouen orientacions referides a les activitats d’aprenentatge fora de l’horari lectiu (deures).
Concreció i desenvolupament del currículum competencial i l’orientació educativa a l’ESO
S’incorpora l’avaluació de la llengua oral a les proves de competències bàsiques de quart d’ESO. Es concreten els àmbits transversals. S’inclouen orientacions referides a les activitats d’aprenentatge fora de l’horari lectiu (deures).
Cicles formatius d’ensenyaments d’arts plàstiques i disseny
Es crea la doble titulació de batxillerat i cicle formatiu de grau mitjà d’arts plàstiques i disseny; s’especifica el procediment per a l’exempció de mòduls formatius determinats i de la Fase de pràctiques en empreses, estudis o tallers (FCT) per la correspondència amb l’experiència laboral, i s’introdueix l’avaluació compartida dels alumnes que participen en un conveni de col·laboració.
Itineraris formatius específics: desenvolupament i aplicació
Document nou en què es concreta el desenvolupament i l’aplicació dels itineraris formatius específics (IFE).
Títols propis: CFGM d’Animació en Circ, CFGS d’Arts del Circ i CFGS en Tècniques d’Actuació Teatral i CFGS en Tècniques de Direcció Coral
S’incorpora el nou títol de CFGS en Tècniques de Direcció Coral.
Ensenyaments de les escoles de música i dansa autoritzades
Es tracta d’un nou document que recull les necessitats organitzatives de les escoles de música i les escoles de dansa autoritzades pel Departament d’Educació.
Òrgans unipersonals de direcció i de coordinació
Es concreta l’autonomia organitzativa per assignar funcions i responsables de coordinació d’acord amb els criteris recollits a les normes d’organització i funcionament i al projecte del centre; s’incorporen els estudis d’itineraris específics (IFE); s’especifiquen instruccions per als instituts escola, i s’adapta l’escala per grups als cicles formatius.
Personal docent
Es concreten les funcions i tasques dels professors de suport intensiu a l’audició i el llenguatge (SIAL).
Directrius per a l’organització i gestió dels serveis educatius
S’actualitza el document i es fa més accessible: s’hi afegeixen les directrius per a l’organització i la gestió dels serveis educatius amb informació relativa al serveis educatius CREDA.
Formació del personal dels centres i serveis educatius i formació inicial d’estudiants universitaris en pràctiques
S’especifiquen els objectius de la formació, i els factors clau derivats; s’inclou la formació en relació amb els professors dels centres de formació d’adults i del personal dels serveis educatius, gestionats des dels plans de formació de zona, i
s’afegeix un nou apartat explicatiu de la formació inicial d’estudiants universitaris en pràctiques.
Protecció de dades
S’hi concreten les recomanacions de com els centres educatius han d’aplicar les polítiques de protecció de dades: publicació de llistes, ús d’imatges, videovigilància, tractament de les dades, etc.
Transparència i accés a la informació pública
Nou document en què es detalla la informació que han de tenir publicada els centres educatius del Departament en matèria de publicitat activa, i com els centres han de gestionar les sol·licituds d’accés a la informació pública que rebin.
Data d’actualització: 21 de juny de 2019
|