Benvinguts

Blog de CGT de les escoles d'adscripció municipal

dijous, 23 de juliol del 2020

Reunió Grup de Treball Municipal-Comitè d'Empresa Consorci d'Educació. (23.7.20)

Us traslladem els apunts de la reunió: 

1. Aprovació acta anterior

l’Acta no s’ha enviat, queda pendent per la pròxima reunió. 

2. Plantilla curs 2020-2021

Són les mateixes que el curs passat. Estan acabant de tancar les persones de cada centre amb direccions. Ja s'han tancat les de primària i queden les de secundària.

S'estan confeccionant les plantilles, quan estiguin acabades ens les enviaran.

3. Reforços curs 2020-2021

El Departament, per la pandèmia, ha posat uns reforços durant tot el curs a partir probablement del 7 de setembre fins al 31 d'agost. Als centres municipals els reforços són 22 docents a primària i 9 a secundària, en total 31. S'han fet calculant les ràtios de cada centre. S'ha calculat per cicles, totes les escoles tenen dotació extraordinària, entre 0,5 (per exemple a Barkeno, que deixa de fer sisena hora i queda com a reforç la dotació per a tal efecte) i 2,5. A la postobligatòria no s'ha posat reforç.

A final d'agost els centres decidiran de quina especialitat volen el reforç.

La part social expressa sorpresa respecte no posar reforços a la postobligatòria quan és per un tema sanitari. Contesten que la dotació és inamovible per tot el curs passi el que passi. Es podran prendre altres mesures depenent de com evolucioni la situació sanitària.


Personal PAE: s'ha fet una proposta i de moment no està aprovada. CGT preguntem quina és la proposta, ens responen que Educadors en centres d'Educació Especial. Preguntem pels TIS (Tècnic en Integració Social), i diuen que creuen que hi ha alguna cosa però res en ferm. Ens recorden que el nomenclàtor de TIS no existeix a la plantilla municipal, i podríem tenir problemes per això, es podrien posar com a tècnics especialistes com es va fer pel pla de barris. S'ha enviat una proposta al Departament que l'han d'aprovar.


La part social pregunta que no s'entén que es posi reforç només quan hi ha més de 25 a primària i més de 30 alumnes a secundària, això vol dir que hi ha centres on s'està sobrepassant la ràtio? Cada centre decidirà en quina especialitat vol el reforç, i ho faran a final d'agost.

La llista d'interins està actualitzada però no està penjada. El problema és que en les de primària encara apareixen les persones que han aprovat oposició. Han d'acabar de decidir, si la pengen tal com està ho faran dilluns o dimarts vinents, si l'han de refer sense les persones que han guanyat oposició, ho faran més tard.


La CGT pregunta quin és el procediment per informar el personal docent d'on treballarà l'any vinent. Responen que els interins que s'incorporen com a funcionaris en pràctiques aquesta setmana se'ls enviarà un correu amb el nom del centre i les dades de contacte d'allà on faran el període de pràctiques. La resta de personal, si fa alguns anys que treballen al centre, les direccions faran el contacte amb ells. I els que no porten tant de temps i potser han de canviar de centre se'ls avisarà des del CEB. Intentaran que sigui abans del 31 d'agost.


Des de CGT reclamem un sistema i normativa clars del funcionament de borses i el procés de nomenaments. No pot ser que persones que han estat treballant en centres el curs anterior no sàpiguen què serà de la seva vida "abans del 31 d'agost"


4. Nomenaments extraordinaris de juliol personal interí.

La gent que havia treballat 6 mesos i un dia se'ls ha fet el nomenament extraordinari. Hauran de justificar la formació a l'octubre. Han fet ja els nomenaments. Faran entrada al web amb procediments.

5. Retorn 60% paga extra 2013

Es retorna al juliol al personal actiu i a l'octubre al personal no actiu. No és la bestreta, que és del 2014. Afecta personal docent i laboral.

6. Accés als documents inici de curs

La CGT va enviar un correu explicant que el personal docent municipal no tenim accés als documents. Contesten que el personal docent ha de sol·licitar a les direccions estar donat d'alta al GUAC, amb aquesta alta es pot accedir amb el dni i una contrasenya. Si s'ha de renovar la contrasenya, s'ha d'escriure a recursos humans (recursoshumans.ceb@gencat.cat) i sol·licitar una nova contrasenya.

La CGT demanem que es faci una nota a direccions informant que és necessari que tot el professorat estigui donat d'alta al GUAC.


7. Teletreball

La CGT va enviar email respecte a la negociació de l'Ajuntament sobre teletreball.
Contesten que no saben res, es diu des del Departament que es dotaran portàtils a docents i alumnat. La CGT preguntem si estarem inclosos en l'acord de l'Ajuntament que s'està negociant respecte teletreball. Contesten que no saben res.

8. Comissions de treball de l'Annex CEB a l'Acord Municipal

Des de CGT es va observar que algunes comissions de treball no emanen de l'acord de condicions, i que les persones que haurien de participar no haurien de ser només de la comissió de seguiment, sinó del grup de treball. Hauria d'anar una persona per cada sindicat. L'administració proposa que s'envii un correu amb les persones que haurien d'anar a cada comissió. L'administració demana si a CCOO, UGT i CATAC els sembla bé, per l'administració no hi ha inconvenient. Des de CCOO i UGT diuen que ho consultaran a la direcció del seu sindicat i ho faran saber. Per tant, queda pendent que hi estiguin d'acord CCOO, UGT i CATAC. La CGT explica que hi ha comissions incloses dins l'annex del conveni que no són de seguiment sinó que poden generar acords nous, com són per exemple la comissió de borses, on fa anys que estem reclamant una normativa clara del funcionament de les borses d'interinatge, o la comissió d'igualtat. La CGT enviarà el llistat de les comissions on volem participar.

9. Torn obert de paraules

- Incorporació del personal vulnerable: la part social fa queixa que no s'apliqui l'acord de l'Ajuntament d'incorporació del personal vulnerable el 14 de setembre.

-Tests serològics: tots els sindicats reclamem que es facin al personal docent i no docents dels centres educatius. Tot el personal docent de l'Ajuntament (IMEB i escoles de música) tindrà tests serològics, no fer-los al personal docent municipal del CEB seria una discriminació i un greuge comparatiu respecte a la resta de personal municipal. La part social demanem que des del CEB es demani que TOT el personal del CEB tingui tests serològics. Portarem aquest tema on sigui necessari.

-Les persones interines que han aprovat les oposicions que treballen a CRPs, on faran les pràctiques? Poden haver-hi problemes per l'avaluació de les pràctiques? De les 3 persones que hi ha dues han preferit anar a centres ordinaris i una de les persones ha decidit quedar-se al CRP. Les persones han pogut escollir.

-Quines places hi ha als CRP's?
Hi ha 38 dotacions a CRPs entre Generalitat i Ajuntament. La idea és que les places municipals es vagin transformant en places del Departament. Actualment n'hi ha 21 del departament i 16 de l'Ajuntament, una dotació menys de l'Ajuntament que l'any passat. La part social recorda que hi ha un pacte que siguin en parts iguals. Està en un procés judicial. Es demana si hi ha algun acord signat del consell de direcció, es contesta que no. No estem d'acord en amortitzar les places per part de l'Ajuntament. Es pregunta qui ha decidit que vuit places vagin a parar a la Generalitat i per què. No ens donen resposta.

-La CGT demana que consti en acta que les dotacions són irrisòries amb la permanència al centre a 24 hores a secundària, s'ha posat en un compromís a les direccions per muntar horaris i cobrir guàrdies i es poden generar molts conflictes, i més amb la situació de pandèmia. Calen més dotacions docents. S'està donant a alguns centres de la Generalitat que les direccions proposen fer les reunions telemàtiques. Això no es pot donar en cap cas atès que les reunions han d'estar dins les 24 hores de permanència al centre.

-La CGT constata i demana que consti en acta que les instruccions del Departament on es recomana que hi hagi 5 docents per grup a secundària són totalment inviables perquè comportaria no respectar les especialitats, i això generarà molts conflictes també, què passarà quan aquest es donin? L'administració diu que no poden respondre i que depèn de la mesa sectorial del Departament. La part social constata que les instruccions no s'han negociat i que en moltes coses no hi estan d'acord.

dimarts, 21 de juliol del 2020

Apunts reunió CSSL CEB 21/07/20



Informem de la reunió de Comitè de Seguretat i Salut Laboral del CEB amb sindicats que ha tingut lloc avui.
  • Pla d'actuació per al curs 2020-2021 per a centres educatius.
El responsable de RRHH fa resum de com serà el pla d'actuació de cara al nou curs:

- Finalment la ràtio queda com l'habitual
- Els centres han d'elaborar un pla individual del mateix centre pel curs vinent fins al dia 23/07, se'ls ha facilitat un document de FAQs per elaborar-lo. Se'ls hi ha dotat de reforços per aquest pla, s'ha donat reforç on es superen les ràtios de 25 a primària i de 30 a secundària.
- Hi ha dotacions de 31 docents als centres municipals, els grups que passen de 25 alumnes tenen reforç docent per si cal, poden fer desdoblaments, la idea és tenir grups estables de professorat i alumnat perquè no es barregin.
- El consorci dotarà d'EPIS segurament l'última setmana d'agost als centres perquè tothom tingui el necessari al setembre.
- Cada centre ha de tenir una TEEI, en el cas de les municipals ja la tenien. La dotació segura serà de docents i TEEI's. Encara no saben com arribaran els reforços de monitores, integradors socials...

Si torna a haver rebrot, de moment no tenen previst un pla B, el pla A és el que tenen independentment dels rebrots.

Conserges: es regula per les instruccions de l'Ajuntament? El personal vulnerable dels centres  (no el personal docent) es poden reincorporar el dia 1 o el 14 de setembre,  queda a decisió pròpia del treballador, segons el que ha signat l'Ajuntament.

CGT manifesta:

Insistim en el fet que s'ha d'elaborar un nou pla, ja que a l'actual que s'està treballant no contempla les noves mesures i els nous rebrots (ningú haurà de portar mascareta, no hi haurà distància de seguretat, no hi ha reducció de ràtios...). Contesten que encara no es contempla res però que segurament hi haurà algú treballant en aquest tema.

També demanem un protocol per saber com actuar davant d'un possible cas de contagi, ens responen que s'està treballant en això.

Preguntem per què l'IMEB fa proves a les seves treballadores al setembre i com és que al Consorci no. Contesten que estan treballant en això.

Preguntem per la reincorporació del personal docent vulnerable, responen que haurà d'anar presencialment a no ser que la mútua determini que no pot, i en aquest cas haurà de demanar la baixa al metge de capcelera com a accident de treball. Es dir, que no hi haurà personal docent vulnerable treballant telemàticament mentre la resta de docents estiguem fent classes presencials.
Insistim en el fet que s'ha de treballar en opcions que contemplin els rebrots i tenir present el personal vulnerable.

Respecte als EPI's seguiran les indicacions del departament d'educació.
  • Informació avaluacions mèdiques personal vulnerable.
Personal vulnerable en números:

Hi ha 527 persones vulnerables, 138 persones que no han contestat al qüestionari. S'hi han intentat posar en contacte però no contesten. Ara han escrit a les direccions perquè es posin en contacte amb aquestes persones, si no al setembre hauran de reincorporar-se amb normalitat.

S'han fet 290 valoracions, tenim 225 persones que es poden reincorporar sense adaptació, 61 persones amb mesures específiques i 4 casos que no es podran reincorporar, i 237 resten pendents per valorar, cada dia es fan.

Les embarassades no s'estan valorant actualment, ja que no és una malaltia, una setmana abans de començar al setembre es posaran contacte amb elles per valorar en quin punt estan, el més probable és que no es reincorporin.

AQUESTS NÚMEROS CANVIARAN CADA DIA A MESURA QUE ES VAGIN FENT LES VALORACIONS.

Esperem que l'administració torni a ajustar el pla i contempli noves mesures tenint en compte la situació de rebrots actual. 

divendres, 17 de juliol del 2020

Informació oposicions docents Mesa General (CEB i IMEB)

Aquest matí s'ha celebrat una mesa general de negociació on es discutia la oferta pública. Des de CGT, com sabeu, estem en contra dels processos selectius tal i com s'estan plantejant, especalment amb la sentència europea d'abús de temporalitat. Per això, la nostra proposta fa temps que ha sigut no executar els processos d'oferta pública com a mínim fins que es resolgui aquesta qüestió, i que es plantegi un accés a la funció pública per concurs de mèrits. Per això avui ens hem abstingut a la proposta de document. 

Respecte el sector educatiu avui en aquest document s'ha aprovat, amb el vot de la resta de sindicats, l'establiment que les dates de les oposicions bressol i secundària es determinaran (es dir, es parlaran) al mes de setembre-octubre. 

Oposicions Bressol a l'IMEB: estem pendents d'una reunió a l'IMEB on se'ns transmeti la informació del dicatàmen juridic respecte la categoria. Entenem que fins que aquesta qüestió no estigui resolta no es podran determinar les dates d'oposició. 

Oposicions docents al CEB: Estem pendents de determinar les dates, que com diu el document es determinaran al setembre-octubre. En la última reunió al CEB, CCOO va proposar postposar-les al curs 21-22. Com a CGT hem tornat a fer una enquesta amb la nova proposta i un 65% de les 124 respostes fins el moment prefereixen aplaçar-les pel curs 21-22. Com a CGT donarem suport a aquesta proposta atès que dona temps perquè surtin sentències favorables en quant a la fixesa de les persones interines. 

Seguirem informant. 

dimecres, 15 de juliol del 2020

Fora l'empresa Servei d'Àpats-AliemntArt. Per uns serveis públics de gestió directa.

Des de CGT seguim treballant per tenir uns serveis públics de gestió directa que respectin el dret de les treballadores i garantitzin uns serveis de qualitat a la ciutadania. 

Com sabeu l'empresa de cuina Servei d'Àpats-AlimentArt va ser la única que va portar a ERTO a les 24 cuineres contractades per aquesta empresa tot i el decret d'alcaldia del 23 de març que assegurava les despeses. VEURE INFORMACIÓ

El mal ja està fet i no podem tornar enrere, però cal exigir a l'Ajuntament que anul·li el contracte amb Servei d'Àpats i que no torni a contractar aquesta empresa. A l'hora cal posar sobre la taula la municipalització de tots els serveis públics, vistes les males pràctiques en quant a drets laborals i el servei pobre que proporcionen aquestes empreses privades. 

Per això hem enviat instància als responsables de rrhh de l'Ajuntament, als membres del govern del consistori i als responsables de l'IMEB sobre aquesta empresa. VEURE INSTÀNCIA 

Per altra banda, les cuineres s'han assabentat que es fan noves licitacions i que només 3 de les escoles que gestiona Servei d'Àpats surten a concurs. Hem demanat els criteris per a que surtin a concurs i el perquè no hi surten totes les escoles que tenen aquesta empresa, que són: Aurora, el Caminet del Besós, Can Dragó, Ciutat de Mallorca, el Palomar, el Ralet, el Turó, La Morera, l'Argimón, Leonor Serrano, Quatre Torres i Parc de la Pegaso. 

Seguirem lluitant per uns serveis públics de gestió directa i de qualitat. 

dilluns, 13 de juliol del 2020

Compactació de jornada i proves COVID-19


Durant el confinament vam proposar a l'Imeb en una reunió de salut laboral que deixessin compactar l'horari a les educadores que feien reducció, ara hem demanat que pel pròxim curs continuïn deixant fer-ho, la resposta ha estat la següent:

"L'IMEB ha valorat posposar la revisió d'aquest punt de la circular durant el primer trimestre del curs 2020-21 i prorrogar la compactació de la reducció de jornada en dies sencers a les persones treballadores de les escoles bressol que ja ho anaven gaudint, durant el primer trimestre del curs (fins desembre 2020)."

Entenem així que deixen continuar compactant però demanarem que no només es deixi fer a les educadores que ja ho anaven gaudint, ja que potser les circumstàncies personals de les quals no ho feien requereixen aquesta compactació al setembre, també pensem que no ha de ser una mesura per gaudir només el primer trimestre sinó al llarg del curs.

Per una altra banda us informem que ja haureu rebut a les escoles el calendari de les proves serològiques que ens farà l'ajuntament a les escoles bressols.


Adjuntem calendari per escoles, totes es faran al setembre.

dijous, 2 de juliol del 2020

Denunciem a l'IMEB a lnspecció de Treball

Des que va començar la Pandèmia l'Imeb ha anat donant instruccions de manera improvisada, amb retard i en moltes ocasions sense consultar amb la part social, elaborant protocols poc clars o inexistents i des de fa un temps ja no convoquen reunions al comitè de salut ni contesten als mails amb les nostres demandes.

Les últimes setmanes ens han arribat diversos casos de sospita de contagi de COVID-19 tant d'infants, educadores o famílies i les escoles s'han sentit perdudes i desprotegides davant d'aquesta situació, ja que l'Imeb no ha donat instruccions clares ni té, ara per ara, un protocol de què fer davant d'aquesta situació.

El cas de d'una de les nostres escoles bressol, on un membre de la comunitat educativa va donar positiu en COVID-19, va desembocar en un seguit de despropòsits, Riscos Laborals de l'IMEB no va saber respondre i va emplaçar la responsabilitat a què l'equip educatiu truques al 061, els quals van dir que havien d'anar totes les persones amb contacte amb el cas positiu als CAP's, un cop van anar van rebre diferents instruccions, uns s'havien de fer les proves, altres havien de romandre a casa, altres fer vida normal...

Hem escrit al Cap de Riscos Laborals de l'Ajuntament demanant que des de l'Ajuntament ajudin als tècnics de salut laboral de l'IMEB en les seves tasques i així evitar els problemes que estan sorgint, per tenir instruccions clares per ara i de cara al setembre.

En altres gerències de l'Ajuntament s'estan coordinant molt millor amb el comitè de salut, inclús les empreses privades amb els equips de suport estan funcionant amb millors protocols.

A causa de la falta d'instruccions i protocols i la indiferència cap a nosaltres i al col·lectiu per part de l'IMEB per tot el que ha anat succeint durant aquests mesos, la setmana passada vam posar una denúncia a Inspecció de Treball. (Veure denuncia).

També em enviat un mail a totes les escoles preguntant si han detectat algun cas o símptomes de contagi. Si sou conscients d'algun cas de possible contagi, no dubteu en contactar amb nosaltres.

Continuarem informant!