Avui 15 de març ha tingut lloc una reunió via videoconferència amb el cap de RRHH del CEB i la resta de sindicats: CCOO, UGT, CGT i i-CSC.
La CGT vam enviar al cap de RRHH i a la resta de sindicats les nostres reivindicacions respecte el personal substitut
1. Que es facin nomenaments per les baixes que es generin. (a Andalusia ja ho fan)
S’està treballant en un document. No està previst fer nomenaments com fins ara, però es preveu cobrir algunes incidències. El Miquel Garcia no té més info però sap que s’està treballant “un document”. Es nomenaran substituts en determinades incidències però no sap en quines.
Des de la CGT, així com des de la resta de sindicats, considerem que com s’està fent teletreball i el tercer trimestre és avaluable, els nomenaments de substitució han d’activar-se amb normalitat, com ja es fa a altres comunitats.
2. Nomenament extraordinari fins a 31 de juliol
No està a les seves mans decidir això, però s’està buscant una solució per als substituts més afectats (que han anat encadenant substitucions). Diuen que com que no saben quines persones haguessin tingut nomenaments, no poden fer nomenaments per a aquestes persones.
Es farà com es decideixi a Ensenyament (segurament negociat a la mesa sectorial amb els sindicats). Però en cap cas serà nomenaments extraordinaris per a totes les substitutes que han treballat durant aquests curs.
Des de CGT hem posat sobre la taula el greuge que estan patint les substitutes atès que no es poden acollir ni a les condicions d’un ERTO com ho pot fer el personal de l’empresa privada. Per altra banda estem donant suport al personal substitut que s’està organitzant sota el nom de Substitutes en Lluita, animem a tot el personal substitut dels centres de l’Ajuntament que us hi sumeu.
3. Que els contin els dies com a treballats a tothom que hagi tingut un nomenament
Es podria estudiar algun criteri per a tenir-ho en compte, però no a tots els substituts que han treballat aquest curs (ells consideren que seria injust).
4. Oposicions:
S’estan acabant de redactar les bases. Ens les enviaran als sindicats, les revisarem i farem comentaris. Però no es poden publicar fins que tornem a la “normalitat” i han de passar per el ple també. Això ho endarrereix encara més.
La CGT comentem els resultats de l’enquesta realitzada on la majoria preferiria ajornar-les un any davant les diferents situacions de conciliació familiar que generen desigualtats en la capacitat d’estudi.
Un cop rebem l’esborrany de les bases la CGT farem el possible per a que aquestes beneficiin al màxim al personal interí, tot i que considerem que donat l’abús de temporalitat s’hauria d’estudiar l’ingrés a la funció pública per concurs de mèrits.
5. Demanem quin és el procediment per registrar instàncies.
Instàncies només telemàtiques, per correu electrònic.
6. Targetes moneder
S’ha repartit als alumnes que tenen beca menjador (per aproximadament 100 persones voluntàries + persones del centre voluntàries també per a repartir-les). Les persones voluntàries s’han seleccionat a través d’un correu que va arribar als centres educatius i que les direccions poden haver reenviat.
7. Repartiment material informàtic:
Pels alumnes pla de xoc se’ls lliurarà material i el tornaran quan acabin l’escolarització (no quan acabi el curs): consisteix en tauletes i paquet de dades. Encara no es té definit com es repartirà.
De la resta d’alumnes, que no estan al pla de xoc tant obligatòria com post-obligatòria (Ajuntament de BCN), cada centre s’està organitzant com pot… No està clar, s’hauria de preguntar a cada centre què estan fent. El CEB (acció educativa) ja s’ha posat en contacte amb les direccions i en principi els equips directius ja saben què han de fer.
8. Sobre el document FAQs. Des del CEB s’està elaborant un document de preguntes freqüents respecte diferents situacions administratives en quant a permisos, llicències, reduccions, etc.
Tema lactància: se’ns informa de que es decideix no treure la lactància durant aquest període per a no perjudicar a les substitutes, que es quedarien sense nomenament. De moment no hi ha instrucció sobre nomenaments, si hi hagués aquesta instrucció es plantejaria el tema lactància d’una altra manera.
Tema permisos: algunes direccions estan posant problemes per a que algunes treballadores s’agafin alguns permisos durant les setmanes del confinament, tot i estar teletreballant.
De moment des del CEB no s’enviarà cap instrucció a les direccions, i se’ns demana que els fem arribar els casos concrets per a poder parlar amb aquestes direccions en concret i demanar-los flexibilitat.
El document de les FAQs està previst que es publiqui aviat.
9. Sobre la tornada als centres
S’està treballant sobre això, començant pels serveis centrals, i els centres seran els últims a tornar. Es podrà parlar amb detall d’això a la propera reunió de salut laboral (telemàtica), que estava prevista per a finals d’abril. S’intentarà fer teletreball sempre que es pugui, amb mesures de distanciament, i es tindrà en compte quins treballadors són més vulnerables i no han de tornar encara.
10. Oposicions Mestres
Està finalitzada la valoració provisional de mèrits per part nostra i els tribunals han fet el procés de validació.
L'Ajuntament, a l'actual escenari de terminis suspesos, no acaba de veure clara la publicació de l'anunci a la pàgina d'oferta pública del web municipal i creiem que vol fer una primera prova amb els auxiliars administratius els propers dies.
Nosaltres continuem treballant amb la hipòtesi que les persones aspirants que superin el concurs oposició s'incorporin l'1 de setembre com a funcionaris en pràctiques.
11. Oposicions Subalterns
La valoració de mèrits va quedar aturada pel confinament. Estem treballant per superar les dificultats tècniques per poder continuar fent la feina en modalitat teletreball, que esperem estiguin solucionades la setmana vinent.
Des de CGT celebrem aquesta primera reunió de grup de treball del curs 2019-20 conjunta amb tots els sindicats i desitgem seguir treballant plegades en el que puguem per defensar els drets del personal en aquests temps d’alta incertesa. La CGT seguim treballant cada dia per a que sigui possible.
No dubteu a posar-vos en contacte amb nosaltres pels mitjans habituals.
DOC PDF