Quan: 14 de desembre. 18.30h
On: LLeialtat Santenca. Carrer d'Olzinelles, 31
Posarem en comú les propostes recollides a les enquestes. Si encara no l'has fet, fes-la:
1. Enquesta individual
2. Enquesta com a centre
VAGA #12D, o la història d’una desconvocatòria anunciada
Ho han tornat a fer. Els sindicats CCOO i UGT han optat, una vegada més, per la concertació i els pactes amb el govern. El guió preestablert s’ha acomplert al peu de la lletra. Primer, desmarcar-se de la convocatòria de la vaga del #29N, sorgida d’una plataforma reivindicativa amb els sindicats CGT, USTEC i ASPEPC, i amb ampli suport de plataformes en defensa de l’ensenyament públic. Una vaga amb demandes clares per iniciar un camí de no retorn cap a la reversió de les retallades. Després, convocar una vaga-fake per al 12 de desembre. I finalment, el desenllaç previst, la desconvocatòria, que per això es tractava d’una vaga-fake. I com no pot ser d’altra manera, per completar aquesta novel·la basada en fets reals, no han estalviat esforços en intentar boicotejar la vaga del 29. Malgrat això, la setmana del 26 al 30 de novembre, els carrers es van omplir, i ells no hi eren.
CCOO i UGT han fet una contra-convocatòria de vaga per al 12 de desembre amb una única intenció: signar un pacte a porta tancada on s’avança tímidament un retorn d’unes pagues que de totes maneres havíem de recuperar. És a dir, la finalitat era acontentar-se amb les molles per aconseguir que un titular expliqués que han guanyat sense necessitat dels altres sindicats, i sense necessitat de vaga, perquè han apretat molt fort. Tothom pot viure d’il·lusions, però està clar que la comunitat educativa ja no comprem aquesta manera de fer, que s’ha demostrat inservible si el que volem aconseguir són canvis reals.
Des de CGT Ensenyament vam fer una altra aposta, i vam decidir que el 29N seria la data que marcaria el començament de les mobilitzacions que decidirem en una assemblea conjunta aquest divendres dia 14 a La Lleialtat Santsenca, (C/ Olzinelles 31, Barcelona. Metro Plaça de Sants) per forçar millores estructurals clares de l’escola pública.