diumenge, 20 de desembre del 2020

Reunió CEB 17.12.20


La reunió del dia 17 va ser del grup de treball municipal i del comitè d'empresa. Es van tractar principalment temes plantejats pels sindicats del comitè d'empresa (personal laboral). Tot i així, la CGT i altres sindicats vam enviar preguntes que el cap de rrhh ens ha contestat per escrit. Traslladem les que vam fer la CGT: 

1.- Mestres en pràctiques es queixen de no poder participar al concurs de trasllats i que hauran de romandre un curs més a places assignades aleatòriament. Reclamem que puguin escollir segons puntuació obtinguda a les oposicions en les places no ocupades després del concurs de trasllats.

Degut a la crisi sanitària, aquest curs es farà única i exclusivament el concurs de trasllats, amb el mínim de moviments possibles.

2.- Places concurs de trasllats. Hi ha professorat funcionari que demana places a Massana o La Industrial i altres escoles on gairebé mai surten places a concurs de trasllats. Hem fet un excel contabilitzant les places ocupades per interins basades en les plantilles que ens vareu fer arribar a principi de curs, per si serveix a l'hora de dimensionar les places del concurs de trasllats. Enllaç al document 

Quan es confeccionin bases i es relacionin els llocs objecte del trasllat, es passarà un esborrany.

3.- Comunicació i cursos de direcció. Ens heu contestat a la instància, però volem que consti en acta.

Els cursos no els organitza el Consorci d’Educació, sinó que ho fa el Departament d’Educació per als seus treballadors i treballadores.

Excepcionalment el Departament permet que el personal docent de l’Ajuntament de Barcelona tot i no ser de cossos docents, pugui optar a aquesta formació. Lògicament es tracta de personal funcionari d’una altra Administració i, per tant, els canals d’informació, comunicació i sol·licitud de participació son diferents.

Com sabeu el personal del Consorci d’Educació no disposa d’accés a la Intranet municipal, per la qual cosa no ens és possible oferir la informació a través d’aquest canal. D’altra banda, tampoc disposem de tots els correus corporatius del personal, per la qual cosa no podem arribar a tothom. És per aquest motiu que la informació s’envia a través de les direccions dels centres. S’està treballant en l’accés a la Intranet i amb el tema de les adreces corporatives de tot el personal.

Aclarir que tant els criteris d’admissió com els terminis els posa el Departament i no el Consorci, per la qual cosa no ens és possible modificar-los.

El curs va adreçat a tot el personal funcionari de carrera, al marge de si ocupen càrrec directiu o no.

4.- Nòmines, endarreriments cobrament tutories.

El complement de tutoria s’abona a partir dels 3 mesos als substituts, amb efectes retroactius. La Direcció del centre ho ha de comunicar quan un substitut fa els 3 mesos per a que se li aboni. La resta de casos s’haurien de cobrar al desembre, si no és així s’ha de notificar a nòmines (gestioeconomica.ceb@gencat.cat)

5.- Com s’està regularitzant el irpf? per exemple a una funcionaria li descomptaven 18% i ara 24% i ens han arribat altres casos.

Llei de l’IRPF. El canvi del IRPF no es notifica, és una qüestió automàtica. Molts substituts comencen a treballar amb un IRPF molt baix i després es regularitza i els hi puja molt. Si és d’una funcionària vol dir que ha tingut canvis a la seva vida, o que ha cobrat uns retrassos, és dir que econòmicament el seu total ha canviat. Es pot solicitar canvis en l’IRP a l’alça. 

6.- Transparència a les borses. Es va enviar un evalisa des del compte d'una delegada de CGT, sense resposta.

Quan disposem dels mitjans electrònics vàlids, estaran a disposició de totes les persones Interessades

7. Accés intranet municipal

A principis de gener hi ha una reunió per acabar de pactar amb el imi per poder accedir, però hi ha un tema de llicències que és econòmic.

8.- Calendarització repartiment ordinadors del Departament.

Sobre aquest punt us passo les dades que hem facilitat aquesta matí a la reunió de la Junta de Personal Docent del Departament:

Les dades de que disposem a data d’avui, sobre el desplegament del PEDC son les següents:

- Transformació LAN dels centres à 1centre /70 à 1,43%
- Lliurament de dispositius a docents à 60 centres/254 à 23,62%
- Lliurament de dispositius (PC’s o Chromebooks) a alumnat à 7centres/254 à 2,7%
- Lliurament de MIFI’s à 100% de la demanda lliurada

En general, hi ha un retard significatiu en relació a la previsió de principis del mes de novembre.


Des de la CGT valorem que moltes de les respostes no són satisfactòries i algunes són sobre qüestions que fa anys per les que demanem una solució sense resposta. Haurem de seguir insistint i explorar altres vies de resolució. 

Aprofitem l'avinantesa per desitjar-vos unes bones i merescudes vacances.  I us animem a regalar i regalar-vos CGT. 


dimarts, 15 de desembre del 2020

Resum últims temes Bressol

Informem dels últims temes que tenim sobre la taula i com s'han resolt alguns d'ells:

Prórroga hores suport educatiu:

Fa un temps vam enviar una instància (VEURE INSTÀNCIA) demanant pròrroga de les hores de suport que es van dotar per la situació actual:


La setmana passada les referents van enviar un mail informant les direccions del següent:


"Donada la situació actual, i la necessitat de mantenir el funcionament dels grups estables de convivència i les mesures de prevenció i seguretat segons el Pla d'obertura, s'ha aprovat la continuïtat de la mesura extraordinària de reforç del servei de suport educatiu durant el segon trimestre del curs, de gener a març de 2021. Per tant, en aquest període es manté la mateixa assignació d'educadores de suport de 8 a 9h del matí i el mateix increment diari de les hores de suport, en horari de 9 a 17h, com a reforç a l'organització general de l'escola."


Tot i que sabem que són hores insuficients ens complau que puguem comptar amb aquestes hores durant un temps més.


Ampliació del termini de gaudir de vacances i permisos:


També vam fer instància (VEURE INSTÀNCIA) demanant que es puguin compactar els dies de triennis en aquells centres on hi havia molta acumulació de dies i així posar una substitució durant aquells dies, tot i que encara no hem aconseguit que substitueixin, l'Ajuntament ha ampliat el termini per gaudir les vacances i els permisos:


"Ateses les circumstàncies que estem vivint enguany amb motiu de la pandèmia, amb caràcter excepcional i d'acord amb les necessitats del servei que concorrin en cada cas, podem gaudir fins al 28 de febrer de 2021 dels dies de vacances d'estiu, dels dies d'assumptes personals sense justificació i dels dies de compensació horària i d'altres dies assimilats corresponents a l'any 2020."


Seguirem reclamant que els triennis es cobreixin amb substitucions.


Compactació de jornada:


Ja al juliol del 2019 vam regstrar instància respecte la compactació de les reduccions de jornada (VEURE INSTÀNCIA I RESPOSTA) Al final del curs passat vam informar (VEURE INFORMACIÓ) que l'administració després de la nostra petició va permetre les compactacions durant aquest primer trimestre.


Fa un temps que vam demanar que aquesta compactació pugui continuar per les treballadores que ho necessiten, 

Des de RRHH ens informen que avui hi hagut mesa paritària de seguiment, en ella s’ha decidit que les educadores que compacten la jornada fins ara podran continuar fent-ho durant tot aquest curs. 

Creiem que tot i ser una bona notícia, seguim demanat que aquelles treballadores que ho solicitin de nou ho puguin fer i que no només sigui durant aquest curs sino de forma indefinida.


Bossa d’hores


A la reunió de la comissió  paritària de seguiment de l'annex del conveni d’aquest dilluns l’administració també ha informat a la part social que la bossa d’hores que vam gaudir durant el 2019 i el 2020 (de 12 i 13 h respectivament) també es donarà aquest 2021 , seran 13h per gaudir del Gener al Desembre del 2021.


Conciliació familiar COVID


Des de l'inici de la pandèmia i amb la reobertura dels centres educatius hem estat insistint en la necessitat d'habilitar un permís de conciliació en els casos de quarentena preventiva d'infants a càrrec. Malauradament des de rrhh de l'Ajuntament no es mostren sensibles al respecte, continuarem insistint. (VEURE INSTPÀNCIA I RESPOSTA)


Oposicions


Continuem lluitant en contra de la categoría C1. (VEURE INFO ÚLTIMA REUNIÓ)

Recordar que estem aquesta setmana amb la campanya de comunicació com es va acordar a l'última assemblea , podem continuar treballant juntes en el grup de telegram:


https://t.me/joinchat/LUPo5RZ0uvSHafP9GO22Mg

Per últim recordar que ens reunirem de nou el 13 de Gener, en assemblea de treballadores, per continuar lluitant juntes en el tema de les oposicions.

MOLT BONES MERESCUDES VACANCES. SALUT I FORÇA

diumenge, 13 de desembre del 2020

Enèssima instància sobre l'accés als cursos de direcció


El dia 11 de desembre sembla ser que les direccions dels centres de l'Ajuntament van rebre el correu que us reenviem sobre l'oferta de cursos de direcció. 

Com a CGT ens hem enterat per casualitat i a través de fonts no formals. Demà 14 de desembre de 2020 s'acaba el plaç d'inscripció. 

Ja hem registrat varies queixes i instàncies (veure instància 2018, veure instància 2019 al respecte dels cursos de direcció i de la comunicació entre recursos humans i les treballadores. 

Considerem totalment inadmisible que les direccions hagin de fer la comunicació que tocaria fer a recursos humans. A més a més, amb la COVID ja s'han establert mecanismes de comunicació atès que hauriem d'estar tots donats d'alta del GUAC i tenir el correu xtec, a través del qual el CEB hauria de fer les comunicacions pertinents. 

Hem tornat a registrar queixa:  VEURE INSTÀNCIA 

Animem a les persones interessades a registrar queixa també.

divendres, 11 de desembre del 2020

Apunts assemblea bressol sobre el Manifest i les Oposicions

 A l'assemblea de treballadores realitzada el 9 de Desembre les educadores de les escoles bressol de Barcelona han parlat del Manifest sobre la precarietat a les escoles i, també, de les Oposicions.

Respecte al Manifest, en el qual es deixa constància de les dificultats afegides d'aquest inici de curs tan atípic marcat pel context COVID, s'ha acordat deixar a una banda la presentació i difusió d'aquest. Malgrat que el col·lectiu està d'acord que és un tema important i, que molts dels aspectes que es tracten ja fa anys que s'arrosseguen i que amb el tema actual s'han vist incrementats de manera exponencial, es considera que no és la principal preocupació d'aquests moments. Així i tot, un petit grup d'educadores elaborarà un decàleg enumerant aquelles lluites que portem anys treballant, sumat a les de la COVID i on s'hi afegirà, també, la intenció de l'administració de baixar-nos la categoria a les pròximes oposicions. Ja que de moment encara no es presentarà, resta obert a noves adhesions.

Pel que fa a les Oposicions s'arriba de manera unànime a l'acord de què no s'acceptaran unes oposicions a C1. De seguit es comencen a fer aportacions i s'arriben a altres acords en relació amb aquesta lluita:

- Elaborar un argumentari/manifest amb el perill que suposa baixar de categoria a  C1 , els motius pels quals rebutgem la proposta.

- Difondre missatge per les xarxes socials de forma massiva.

- Fer difusió de l'argumentari a les escoles, als grups municipals, als sindicats...

- Fer una roda de premsa per a exposar la problemàtica.

A més a més, també es fan altres propostes, com ara:

  • Buscar el suport de les famílies.
  • Sortir al carrer.
  • Contactar amb altres col·lectius que ens donin suport (grups feministes, entre d'altres).

Per continuar treballant en tot això les treballadores s'organitzen i es crea un grup obert a Telegram. Podeu entrar per continuar treballant.

https://t.me/joinchat/LUPo5RZ0uvSHafP9GO22Mg

PROXIMA ASSEMBLEA DE TREBALLADORES: 13 DE GENER DEL 2021.


CGT CEB- IMEB


dijous, 10 de desembre del 2020

APUNTS REUNIÓ DEL COMITÈ DE SEGURETAT I SALUT LABORAL del CEB 10.12.20


1. Aprovació acta anterior 

Ens han enviat l’acta del dia 10 de juliol, que aprovem unànimement. Demanem acta del 22 de setembre, que va ser la úlltima reunió del comitè de salut laboral. Ens diuen que informaran al Miquel Garcia, que és qui va agafar acta. 

2. Accidentabilitat laboral del període gener-octubre 2020


Ens envien els accidents laborals del gener a l’octubre. Ôbviament han disminuït d'ençà el confinament. 


3. Informació d’actuacions en matèria de PRL


- Reunió coordinadors prevenció riscos laborals. No es farà reunió per logistica atès que son més de 300 centres i no es pot fer telemàticament. Estan preparant un power point. Posaran el contacte dels sindicats. Si els centres volen un assessorament, poden contactar i aniran al centre directament. 


La part social pregunta si es farà alguna formació. El personal PAS no ha pogut fer la formació COVID del Departament per problemes d’accés. Tot el personal dels centres educatius ha d’estar donat d’alta al GUAC, està havent-hi problemes i estan fent protocol. 


- Situació actual vulnerabilitat personal treballador 


626 persones van omplir el qüestionari de vulnerabilitat, 110 han sigut declarades no vulnerables, 28 no han respost el segon formulari. No ho han tornat a solicitar perquè entenen que les persones no volen comunicar més dades. 

Hi ha 163 persones amb grau 1 de vulnerabilitat

Hi ha 83 persones amb grau 3 de vulnerabilitat

Hi ha 4 persones amb grau 4 de vulnerabilitat

Hi ha 129 persones de més de 60 anys 

Hi ha 8 embarassades, 4 de baixa, 1 acceptada per l’SGAM i 3 amb adaptació. 


La CGT comenta que hi ha personal vulnerable que no s’ha sentit ben atès pel sistema de prevenció i finalment els han donat una baixa a través del CAP per ansietat.


L’admin comenta que si tenen alguna qüestió que es posin en contacte amb prevenció. Però no es faran noves avaluacions si no s’aporta informació nova. 


- Situació actual sobre el lliurament del material seguretat als centres Educatius Disponible al web del CEB:

https://www.edubcn.cat/rcs_gene/extra/00_covid/lliurament_material_EPI_20201009.pdf 


-Pel que fa al lliurament de ffp2, quan hi ha una persona que es declara vulnerable, s’afegeixen les mascaretes i triguen a arribar per qüestió de logística, es planteja si algú del centre les podria anar a buscar. 


-La part social fem referència a les mascaretes reutilitzables, no són fiables perquè a la primera rentada es fan malbé. Tornem a  demanar mascaretes FFP2 per tothom. També hi ha queixes del personal PAS, en alguns centres els diuen que només són per docents. També demanem que les pantalles facials siguin també per tothom. 


ADMIN: sobre les mascaretes reutilitzables ens demanen enviar email sobre la situació i ho traslladaran al Departament. Sobre mascaretes FFP2 només són per personal vulnerable atès que estem classificats com nivell 1 de risc en el lloc de treball i Salut no les considera necessàries per tot el personal. Les persones vulnerables que necessiti mascaretes i no les tingui les ha de demanar.

Sobre alguns centres que neguen mascaretes al personal PAS faran un correu. 

Les pantalles facials, es proporcionen per personal que pot estar exposat a esquitxaments. Per la feina d’un conserge en principi no seria necessari. Es pot fer la sol·licitud i si hi ha stock s’enviarien, cal justificar-ho. 


-A una escola van haver de comprar 4 termòmetres, poden enviar la factura? 


ADMIN: es traslladarà la petició al Miquel Garcia


-Respecte el gel hidroalcohòlic, sembla que no s’està tenint en compte el número d’alumnes i on n’hi ha molts la direcció ha d’estar demanant més gel constantment.


ADMIN: creu que està previst segons número d’alumnes. S’ho apunten però per qüestions de distribució i logística hauran de continuar fent petició quan s’acabi el gel atès que no tenen previsió de com i quan arribarà el gel de manera sistematitzada. 


-Preguntem sobre les mascaretes transparents per personal i alumnat amb difucultats auditives. Pel que fa al personal docent amb problemes auditius, s’haurien de proporcionar mascaretes transparents a l’alumnat per a que la docent pugui entendrel's. 


ADMIN: sobre mascaretes transparents els arriba informació en contagotes del Departament. Hi ha un llistat de persones que les van solicitar. Ahir els van dir que l’empresa en fa 8000 diaries, no tenen capacitat per més. Primer s’enviaran  als CREDA, i després altra alumnat i professorat que ho hagi solicitat. Està anant lent. Diuen que a finals de mes es rebrien. Estan arribant peticions per infantil, s’ha de fer arribar al Departament. 


-Tornem a recalcar que no entenem perquè al professorat i a tots els professionals no se’ls fa PCR. 


ADMIN: ho estableix Salut. Es fan PCR a contactes estrets, i Salut determina quins són els contactes estrets. 


Ens passen les dades COVID en centres a dia d’avui. 


4. Torn obert de paraules


- Al marge de la COVID, sembla que hi ha qüestions que s’estan deixant de banda, com per exemple la situació de risc psicosocial que s’està donant a un centre. Les treballadores han escrit correu a la doctora Robert i a prevenció de riscos però no han rebut cap resposta. 


ADMIN: els correus a la doctora Robert no arriben perquè està de baixa. Han d’enviar els correus a rhriscoslaborals.ceb@gencat.cat . Des del CEB s’està tractant aquest tema, però no es farà una avaluació de riscos psicosocials perquè ja saben el que està passant, el que s’ha de fer és actuar, però que es posin en contacte amb nosaltres. 

Respecte la baixa de la doctora Robert s’està buscant substitut però no el troben (hi ha la oferta de treball penjada). S’ha contactat l’empresa Prevencontrol i és la doctora Rosa Franquesa juntament amb la Susana Robles qui estan fent les tasques de prevenció.


-Ventilació i temperatures. La part social ha enviat un estudi respecte la ventilació de les aules i sembla que no es compleixen els requisits sanitaris. Demanem que hi hagi ventilació mecànica controlada als centres educatius. A més també s’estan incomplint el límit de temperatures. 


ADMIN: el Departament és coneixedor de l’estudi  i l’estan revisant. El Departament ha demanat a cada territori que es facin mesures. Des del CEB miraran de fer-ho la setmana vinent però és molt precipitat. Ho faran en dos centres, un d’ells municipal. S’han de decidir quins centres i ens convocaran pel centre municipal. 


-Hi ha alguna informació sobre qui practicarà els tests d’antigens a l’alumnat. La part social ens oposem a que el personal docent hagin de fer els tests. 


ADMIN: No tenen infomació. De moment s’ha aturat. 



Adjuntem els documents: 

revisions i aclariments de la gestió de casos COVID  

Esquerda sobre Salut Laboral 



dimarts, 1 de desembre del 2020

Comunicat de la CGT. Reunió del 26.11.20 sobre oposicions i categoria bressol


L'administració proposa un sol tipus d'oposició a categoria C1 per tothom

Des de la CGT volem que les treballadores de bressol s'estabilitzin, però amb les condicions més dignes i, a la vegada, proporcionals a la seva feina. Per tant seguim amb la nostra proposta inicial, seguint els acords de les assemblees de treballadores del curs passat, que l'ajuntament i els sindicats treballin de la mà perquè a qui pertoqui desenvolupi la categoria B funcionarial.

Des de CGT tenim molt clar que no acceptem les oposicions a C1. Perquè no ens correspon i, a més a més, perquè pensem que des de la vessant professional, social i econòmica també en sortirem perjudicades atès que va en contra del que portem molt de temps reivindicant: que l’etapa bressol sigui reconeguda com una etapa educativa. 

A més a més, en cap cas s'hauria de convocar una oposició que reconegui una categoria inferior a la que correspon d’acord amb les exigències de l’article 11 del Decret 282/2006 sobre els requisits dels centres de primer cicle d’educació infantil. S’ha de tenir en compte que la categoria C1 és per desenvolupar tasques d’auxiliar i la base salarial sempre serà la de C1 mai la de B o A2, tot i que ofereixin complements salarials, el sou base serà el d’una auxiliar.

Tampoc acceptem que la creació de la nova categoria funcionarial vagi lligada a extingir la categoria d'Educadora d'Escola Bressol emmarcada en el subgrup A2. 

A banda, la CGT també plantejem diferents possibilitats que hauran de ser refrendades amb les treballadores:

-Fer una oposició amb dos itineraris per les titulacions que determina la llei i que corresponen a les categories B i A2. 

-Concurs d'oposició a categoria B per a tothom, amb possibilitat que totes les professionals amb el grau de magisteri o equivalent es puguin promocionar dins les escoles en no més de dos anys.

-Respecte a les 70 persones que s'ha anomenat que tenen una titulació obsoleta que correspon al C1,  segons els nostres assesors legals si hi hagués una bona disposició per part de l'ajuntament segurament es podria convalidar la seva titulació per assimilar-les a la titulació de formació professional de grau superior i així possibilitar que també puguin participar al concurs d’oposició de categoria B. I si la convalidació no fos possible es creu que es podria demanar l'habilitació degut als anys que porten exercint aquesta feina. 

-Que les educadores d'escola bressol puguin promocionar-se dins les escoles fent justícia a la seva professió i titulació.

Des de la CGT ens sentim molt decebudes i menyspreuades per l’ajuntament de Barcelona, que engega campanyes de màrqueting respecte la importància de l’educació per una banda i la lluita contra la discriminació per motius de gènere per l’altre i a la rereguardia sembla que vulgui degradar la tasca educativa d’un col·lectiu altament feminitzat. 

Però el col·lectiu bressol hem treballat molt en aquesta qüestió, fent assemblees, concentracions i assessorant-nos legalment per diferents vies, i ho continuarem fent. 


dimecres, 25 de novembre del 2020

Instància per e-valisa sobre llistes substitutes CEB

Ahir 24 de novembre vam registrar per e-valisa instància sobre les llistes docents de substitutes: 

Escric com a delegada sindical de CGT ensenyament dels centres municipals.

A les borses docents municipals publicades a la pàgina web del Consorci d'Educació de Barcelona només apareixen les persones amb serveis prestats. Els docents que es van inscrivint a la borsa desconeixen el número d'ordre que ocupen dins d'aquesta borsa i si encara figuren en ella. Els docents que estan a les llistes de la Generalitat poden consultar les seves dades (estat d'alta, número d'ordre, especialitats...) i tenen accès per veure en quin lloc estan de la borsa (veient els candidats que tenen per davant i darrera d'aquesta llista). 

Els docents municipals no tenen accés a res de tot això si no han treballat mai. Demanem que es facin públiques les borses amb la totalitat de la gent que hi forma part i no tan sols amb les persones amb serveis prestats. També demanem que les treballadores i els treballadors tinguin accés a la consulta de les seves dades com els docents dels centres de titularitat de la Generalitat.

Resposta desoladora a la instància de Conciliació Familiar COVID


A l'octubre registràvem la segona instància sol·licitant un permís retribuït en les situacions de menors a càrrec en quarantena preventiva, argumentant un greuge comparatiu tant amb el personal docent del Consorci d'Educació com amb la majoria del personal de l'ajuntament.

Hem portat també aquesta qüestió a la Mesa General de Negociació i l'administració s'ha tancat en banda.

I ara, la cap de relacions laborals de l'ajuntament de Barcelona ens envia una resposta totalment desoladora: VEURE RESPOSTA

O bé no entenen la situació del personal de bressol o bé no tenen cap sensibilitat vers les treballadores:

A. La resposta diu que la regulació de la Generalitat és restrictiva i fa referència al personal que no pot teletreballar. Efectivament! Eureka!, és precisament això el que demanem, per a les treballadores que per les necessitats del servei no poden teletreballar, és dir les educadores bressol!

B. La resposta també diu, que la regulació de la Generalitat no s'aplica a Policia. Però sí que s'aplica a docents i educadores de llars d'infants!!!, i ni les anomena, no entenem què hi pinta la policia en l'"argumentari".

C. La resposta acaba fent lloança de les pròpies regulacions de l'ajuntament i posa l'exemple de les que han habilitat per personal vulnerable.

1. No pensem que per les regulacions sobre personal vulnerable l'Ajuntament es pugui posar cap medalla: el personal docent ha sigut considerat de risc en l'entorn laboral de nivell 1 i doncs a la majoria del personal vulnerable l'han fet anar a treballar.

2. No considerem el teletreball com una mesura de conciliació familiar, teletreballar i cuidar criatures és incompatible.

3. Les educadores bressol segueixen patint un greuge comparatiu i un greuge per ser dones.

Explorarem altres vies per trobar una resposta a aquesta situació tan injusta.

dilluns, 23 de novembre del 2020

Oposicions Educadora Bressol. En quin punt ens trobem?


L'octubre del 2019 alguns sindicats van convocar una reunió amb el col·lectiu de treballadores de bressol, en aquesta assemblea  van informar que l'administració estava plantejant unes oposicions amb una baixada de categoria, ja que per la titulació que tenia la majoria de les treballadores no era legal fer-les en la categoria actual que és un A2, proposen baixar categoria C1.

CGT no estàvem al corrent de res, tot i que l'administració també ens hauria d'haver informat, nosaltres vam assistir a la reunió com oients.

A partir d'aquí sorgeixen dos problemes:

1. La categoria C1 tampoc correspon a la titulació requerida per les treballadores.

2. La llei requereix que un terç de la plantilla tingui titulació de mestra que correspon a la categoria A2.

És a dir, la categoria C1 no correspon a cap de les educadores segons la seva titulació.

La categoria B seria la que correspon a les tècniques en educació infantil, el problema és que aquesta categoria no està desenvolupada a la RLT (relació de llocs de treball).

A partir d'aquí, com a CGT, comencem a recavar informació i convoquem assemblea amb les treballadores per presentar la informació que hem anat recopilant i obrir debat per valorar com hem d'actuar.

El dia 15/11/19 assistim a la Mesa tècnica a la Gerència de Recursos humans monotemàtica pel tema oposicions, l'administració planteja als sindicats convocar A2 per una part i C1 per un altre. Se'n deriva una problemàtica i és que A2 tindrien doble possibilitat perquè podrien presentar-se a les dues convocatòries, llavors sorgeix la proposta de convocar totes les places a C1 amb la possibilitat d'un cop dins fer promoció interna. Resum de la reunió.

En aquesta reunió demanem desplegar la categoria B, l'administració comenta que l'EBEP trasllada aquesta responsabilitat a la comunitat autònoma, però s'ofereix per demanar un dictamen jurídic per resoldre dubtes.

Acordem fer pròxima reunió: 17 de desembre del 2019, l'Elena Pérez demanarà un dictamen jurídic referent al grup B (aquesta reunió no va arribar, per una banda l'administració posposa reiteradament la reunió i per altra banda, amb l'arribada de la COVID es paralitza el tema)

Continuem contactant amb diferents assessors jurídics i a fer assemblees amb el col·lectiu de bressol.

A trets generals el col·lectiu que venia a les assemblees va estar en desacord unànimement en acceptar la categoria C1 per totes les treballadores i va estar d'acord en el fet que cal emprendre accions.

Es van crear comissions per portar a terme diferents accions.

Algunes treballadores s'havien assessorat legalment i des de CGT també vam continuar treballant conjuntament amb la nostra assessora legal i es van anar compartint informacions a les assemblees.

Durant el confinament per la COVID-19 el tema es va paralitzar per part de l'administració, no ens van tornar a convocar per tractar el tema fins a l'octubre del 2020 (quasi un any després).

El dia 23/10 l'administració convoca als sindicats a la mesa de treball per parlar de les categories de cara a les oposicions, Apunts reunió. Ens comenten que la possibilitat de desenvolupar la categoria B no els correspon a ells. Els costa facilitar-nos el document i un cop aconseguim que l'enviïn veiem que està signat el gener del 2020, Dictamen

No entenem per què han trigat tants mesos a enviar el dictamen. Segons el que ens expliquen la creació del grup B funcionarial queda reservada a les administracions estatal o autonòmica, i no es pot crear en l'àmbit municipal.

La proposta que fan és convocar pròximament una part de les places només de la categoria C1, però controlant que les treballadores amb una titulació superior no s'hi puguin presentar les places A2 serien convocades més endavant.

Ens tornen a convocar pel pròxim dia 26/11 des de l'administració a la mesa de treball sobre les categories de les opos.

Ens han enviat un full de ruta amb una proposta;

Es proposa declarar a extingir la categoria A2. El personal funcionari de carrera de la categoria declarada a extingir mantindrà la seva vinculació i tots els drets de mobilitat, promoció i carrera professional. Aquesta regulació és d'aplicació al personal que es trobi en alguna situació d'excedència amb reserva de plaça o en serveis especials.

El personal funcionari interí de la categoria declarada a extingir, mantindran la seva vinculació i el seu nomenament s'adaptarà a la categoria Educadora Escola Bressol, Escala Administració Especial. Classe auxiliar tècnica. Subgrup de titulació C1, conservant el temps de serveis prestats.

Al full de ruta que ens envien no parlen en cap moment de la categoria A2 en les oposicions, és a dir, entenem que a la reunió d'aquest dijous proposaran fer el concurs d'oposició únicament en categoria C1.

Per poder rebatre aquesta proposta a la reunió del dijous, tornem a recopilar informació legal:

Ens reunim amb el col·lectiu ronda i també amb l'assessora legal de CGT. De moment ens informen que: (aviat ens enviaran l'estudi complet sobre el cas).

- Es podrien impugnar unes opos si com a requisit per treballar es demana una categoria superior a la que oferten al concurs d'oposicions i que primer de tot s'ha de canviar la RLT.

- Podríem pressionar a la Generalitat perquè fes la categoria B funcionarial, però s'ha de tenir en compte que això és un camí molt llarg que triga molt de temps.

- En principi, l'administració no podria vetar que la gent amb magisteri es presenti. a una categoria inferior. L'administració hauria de justificar-ho molt bé.

- Pel que fa al tema econòmic, la baixada de categoria implica una baixada de sou, aquesta la podrien compensar amb un complement retributiu a part. Els possibles complements d'experiència professional van subjectes a les categories i, per tant, cobrarien menys.

- Segons l'EBEP no ens poden convocar en una categoria fora de la nostra titulació, ni superior ni inferior, la B seria la que correspon a les tècniques d'educació infantil.

- Al necessitar ⅓ de mestres a la plantilla, aquestes segons l'EBEP haurien de ser reconegudes com categoria A2.

- Si existeixen dues categories (A2 i B) hauran d'haver-hi diferents, sous, tasques, etc.

Assistirem a la mesa de treball acompanyades de l'assessora legal de CGT i exposarem tot el recull jurídic que tenim fins ara per evitar que hi hagi una baixada de categoria a C1.

Per un altra banda, sabem que no volem acceptar la categoria C1 i ens acollirem a tots els arguments legals que tenim, però també creiem que el més convenient seria fer un referèndum amb el col·lectiu per decidir que volem.


INFOGRAFIA. OPOSICIONS EDUCADORA ESCOLA BRESSOL. 




dijous, 19 de novembre del 2020

Reunió Mesa CEB 19.11.20 (oposicions, assignació de matèries, borses docents, pla digital)

APUNTS DE LA REUNIÓ
19.11.20 de 9.30 a 12.30
Assistents: Administració, CCOO, UGT, CGT, I-CSC, CSIF

1. Informació curs 2020-2021

L'administració ens informa que al curs 2020-21 hi ha unes 530 persones nomenades entre vacants, reforços i substitucions, i funcionaris en pràctiques en categoria de mestres. 

Dades sobre la incidència que està tenint la pandèmia a la ciutat de BCN (centres públics Generalitat, Ajuntament i concertats):


Els centres introdueixen les dades al TraçaCovid i l’empresa Prevengraf es posa en contacte amb el centre, i decideixen si s’ha de fer PCR o no.

La CGT podem constatar que està sent un curs molt caòtic i que tot el personal estem ja esgotat. Ens hem mobilitzat, incloent-hi dos dies de vaga, per reclamar baixada de ràtios i mesures efectives de seguretat sense cap resposta per part de l'administració. 

2. Estat actual oposicions 

SUBALTERNS
Estan presentant aquesta setmana la documentació, s’han cobert totes les places (80 que ja estaven a l’Ajuntament i 2 de “fora”).

MESTRES
Ja tenen el nomenament de funcionaris en pràctiques. Oferta pública amb 121 places i només se n’han cobert 87 (s’hauria arribat a 112 però hi ha hagut 25 renúncies). Dades places ofertades/cobertes: infantil 22/21, primària 33/24, música 6/1, anglès 10/8, educació física 5/5.
Hi ha marge suficient per a fer el mínim avaluable de 3 mesos durant el curs (per passar primer any). 

Els Funcionaris en pràctiques. No han signat cap document. → No ens confirmen si cal signar algun document o no, ho han de preguntar a l’Ajuntament. Els nomenaments els té el Toni Gallardo i al llarg de la setmana vinent tothom rebrà el decret de nomenament, i en principi no s’haurà de signar (en cas de signar-lo es faria mitjançant signatura electrònica per evitar desplaçaments).

SECUNDÀRIA
No hi ha cap previsió, però com a molt d’hora seria pel curs 2021-22, però s’ha d’acabar de decidir si s’endarrereix més. Pot ser fer-les esglaonades. Abans de final d’any es farà una reunió per tractar aquest tema en concret.

La CGT demanem si s'han redactat les bases i que es puguin fer propostes per afavorir la gent que està treballant.
No hi ha bases redactades, només esborranys. Les bases segueixen el model que fixa la funció pública, i ara com ara seria el mateix que les darreres de primària. 

La CGT fem referència a les instàncies presentades per molts docents interins demanant el concurs de mèrits davant el frau de llei per l'abús de temporalitat i adverteix que s'estan mobilitzant. 

La CGT no vàrem signar la proposta d’oferta pública a la mesa general de negociació i en conseqüència no estem d’acord en la convocatòria d’oposicions al CEB pel frau de llei per l’abús de la temporalitat en l’administració pública i la sentència europea. Però la majoria sindical la va signar. Per tant pensem que com més tard es convoquin les oposicions millor atès que podria donar temps que sortissin més sentències favorables a les interines. En detriment, i en cas que no s'aconseguís aturar la convocatòria, proposem que les bases afavoreixin la gent que fa anys que treballa. 

L'administració respon que les bases vénen marcades per la normativa i mentre no hi hagi un canvi seguiran l'estructura de la Generalitat. I que els interins que s'han presentat han aprovat. 

3. Pla d’educació digital de Catalunya 2020-2023

- Com es gestiona la compra i distribució de l’equipament informàtic per a professorat/alumnat? Es compra i distribueix als centres per part de la Generalitat o es transfereix una partida econòmica extraordinària a cada centre educatiu, i direcció s’encarrega de la selecció, compra i distribució?

Els criteris de repartiment de les eines informàtiques: a tot el personal que ocupa una vacant a partir de mitja jornada. Sí a la plantilla, però no als reforços eventuals. 

L’ordinador és nominal i va associat al correu Xtec (si s’està de baixa, s’ha de passar a la persona substituta).

Disponible al web del Departament d’Educació: enllaç

4. Assignació matèries professorat 

- Quin percentatge màxim de la teva jornada pots fer d’una especialitat diferent de la qual estàs contractada? --> Majoritàriament un PS ha de fer PS i un PT ha de fer PT. La UGT aporta que de PS a especialitat PT és un màxim d'entre un 25% i un 30% i que un PT no pot fer de PS; i a les instruccions d'inici de curs es diu que no estàs obligat a acceptar les matèries que no són de la teva especialitat, el problema és que de vegades amenacen amb que no tindran la feina. 
-S'ha posat ordre, com ens vàreu dir, en l'assignació de matèries corresponents a PT i PS? S'ha fet cap comunicació a les direccions? --> S'ha parlat amb les direccions dels centres perquè posin ordre. 
-Es pot assignar unilateralment per part de la direcció o ha de constar als criteris d’elaboració d’horaris? → Els criteris han d’estar aprovats pel claustre. Està a les instruccions d'inici de curs. La determinació del catàleg i doncs de la plantilla és potestat del centre a causa de l'autonomia de centres. 

L'assignació la revisa inspecció (matèries i horaris), i si detecten alguna cosa que no està funcionant ho comuniquen al centre. Si detectem males pràctiques: la persona interessada es queixa a direcció i, si no està conforme amb la resposta, s’ha d’adreçar al CEB (rh_atencioprofessionals.ceb@gencat.cat), adreçat a la Gerent (Mercè Massa). A partir d’aquí el CEB demana un informe a inspecció i aquesta valida o no l’assignació. 

La CGT exposa el cas d'un centre, a on s’han eliminat places d'una especialitat. Qui controla les direccions? 
L'administració contesta que un centre no fa la norma i que inspecció està al cas. La direcció te potestat per reestructurar les places, sempre que la plaça no l'ocupi un funcionari. 

5. Concurs de trasllats personal docent

La CGT sempre demanem que surtin a concurs totes les places. I demanem el procediment per determinar quines places surten.



S’intentarà convocar al desembre, i si no al gener. Se’ns enviarà l’esborrany de la convocatòria quan estigui enllestit perquè el puguem revisar.

Abans de decidir quines places surten a concurs, es fa una anàlisi del personal interí als centres, i s’estableix el percentatge de places que poden no sortir a concurs (per personal interí que estigui a càrrecs directius, etc.)

Enviaran l'esborrany de la convocatòria i si cal es convocarà una reunió. 

6.  Altres temes

- Signatura del nomenament, molta gent no ha rebut cap notificació, hi ha gent que tampoc ha signat el del curs passat. → No és un contracte laboral, no s’ha de signar res (Miquel Garcia). Durant aquesta setmana s’aniran enviant, encara no se sap per quina via… Per a donar d’alta a l’e-valisa els directors han de facilitar el compte de Xtec dels docents, i en principi la idea és que tots els docents municipals i el PAS estiguin d’alta a l’e-valisa i fer aquest tipus de comunicació per a aquest canal. S’està treballant actualment amb la gent de sistemes i no se sap quan estarà. 

Els nomenaments s’estan enviant per correu electrònic als substituts directament i als interins s’enviaran a les direccions, i aquestes els faran arribar a tot el personal docent. 

La CGT fa temps que reclamem tant al CEB com a l'Ajuntament un sistema de comunicació amb l'administració i no s'ha solucionat. Pensem que és molt greu i que s'incompleix la llei. 
Demanem que es faci una comunicació a les direccions perquè donin d'alta a tot el personal. 

- Retard en l’ingrés de la nòmina → Al cobrament de les tutories hi ha hagut endarreriments (no irregularitats, segons el CEB).

-Concurs direcció: hi haurà aquest curs, cap al gener.

-Concurs de trasllat de subalterns --> no durant el curs, i no se sap si es farà.

CCOO ha fet una instància perquè surtin concurs de trasllats als CRPs 

La CGT vam fer instàncies fa temps respecte de les places als Centres de Recursos Pedagògics. Donem suport a la proposta de CCOO

UGT demana concurs de trasllats per educadores. 
També hi donem suport

L'administració diu que van molt saturats i prioritzaran el trasllat docent. 

-EduSalut BCN → es va crear amb 4-5 persones de diferents àmbits, segueix constituïda, però s’ha desvirtuat la seva funció. 2/3 cops per setmanes el Carles Arias es reuneix amb aquest equip per parlar temes Covid, etc. Quan un centre informa el TraçaCovid, les funcions de metge del treball (Rosa Robert està de baixa) les fa l’empresa Prevengraf.

-Incorporació d’integradors socials als centres → s’ha de crear la categoria: o bé s’utilitza una categoria genèrica (complicaria molt unes futures oposicions) o bé es crea una categoria d’integrador social. Ho estan treballant amb l’Ajuntament.

-Estat actual de les borses (personal docent i personal d’atenció educativa) → “no tenen recursos per donar-li voltes al tema”. Es troben amb molta falta de personal a moltes especialitats. Des del CEB es creu que la solució seria fusionar les dues borses (Generalitat i Ajuntament).

-Errors al nombre de dies treballats.→ Al CEB tenen constància de 4-5 persones que han comunicat errors als dies. Esperen que a principis del 2021 es pengin les llistes actualitzades.

-Llistes esgotades: Per què no s'obren les llistes i totes les especialitats? No poden, perquè no tenen capacitat per a gestionar-ho des del CEB (falta de recursos humans).

- Ve personal de la Generalitat, aquestes persones a quina administració pertanyen, s’afegeix a la borsa de l’Ajuntament? → Sí.

- Si treballes d’una altra especialitat, et posen a les borses de l'especialitat que treballes? O s’ha de sol·licitar? → En principi no és automàtic.

La CGT demanem treballar en la normativa pròpia de borses i convocar la comissió que ho treballa perquè no tenir-la crea una indefensió pel treballador/a. A més cal més transparència perquè es pugui saber fins a quin número s'han fet nomenaments. 

Tot el que no està explícit en l’última resolució, s’aplica com als centres de la Generalitat. De tota manera es posarà sobre la taula

La CGT demanem una convocatòria de la comissió del grau de Massana. Hem demanat les plantilles de les escoles d'art i encara no les hem rebut. Les tornem a demanar. 

L'administració diu que si aquesta comissió està al conveni i la resta de sindicats hi està d'acord es farà la convocatòria. Però que a ell li han dit que si està dins de conveni, només hi ha els sindicats que han signat el conveni. 

La CGT fa temps que reclamem estar a les comissions que poden generar nous acords, atès que no són objecte de seguiment del conveni.  Requerim a l'Ajuntament que aclareixi aquesta qüestió. I demanem a les companyes de CCOO i UGT que no hi hagi inconvenient en treballar plegades. 

dijous, 12 de novembre del 2020

Instància substitucions per dies de vacances.


Quan es negociava l'actual conveni, la CGT ja demanavem que es posessin substitucions durant el gaudi dels dies per trienis. 

Un cop es va aprovar el conveni, que la CGT no vam signar, vam advertir que es produirien situacions injustes als centres si no es posaven substitucions pels dies per trienis i pels nous dies addicionals de vacances per antiguitat. 

Efectivament, els problemes a les escoles per manca de personal provocada pel fet que no es posin substitucions durant el gaudi d'aquest drets s'està agreujant atès que cada vegada el personal te més antiguitat i per tant moltes treballadores opten per no gaudir d'aquest dret per no perjudicar ni el servei ni les companyes. 

Per això hem registrat instància demanant substitucions en tots aquests casos. 

VEURE INSTÀNCIA