▼
dilluns, 27 de febrer del 2017
dimecres, 22 de febrer del 2017
Comparativa Ajuntament-Generalitat
Arrel del pla del Consorci de la xarxa única, en una coordinadora d'escoles es va decidir elaborar un document fent una comparativa entre condicions de les escoles de la Generalitat i les de l'Ajuntament.
Des de CGT pensem que, a banda de negociar el nou conveni de l'Ajuntament i intentar aconseguir les millors condicions laborals com a treballadores de l'Ajuntament, també hem de preparar-nos per als varis possibles plans que ens depara el Consorci.
Per això hem intetat fer un primer esborrany per poder començar a fer la comparativa. El volem compartir amb vosaltres per a que sigui un document col·laboratiu i poguem aportar les informacions que tenim i per poder discutir-lo en assemblea properament.
Aquí està el document editable, feu-hi les modificacions que creieu:
divendres, 17 de febrer del 2017
RESUM REUNIÓ CONSORCI SOBRE CONCURS DE TRASLLATS 9.2.17
El passat 9 de febrer, a petició de la CGT, vam tenir una reunió amb en Toni Gallardo com a representant de l’administració. El motiu principal va ser el proper CONCURS DE TRASLLATS que ha de sortir a finals de febrer. A banda també vam preguntar pel greuge comparatiu de la sostracció de la reducció lectiva per majors de 55, de les habilitacions d’especialitats dels funcionaris i pel tema de la xarxa única.
Respecte el concurs de trasllats i les plantilles, ens
van informar que:
- Les dotacions de mes que tenim a escoles i
instituts son per projectes i es validen cada any, son interins fins a 31
d’agost. No poden sortir a concurs de trasllats perquè no son vacants.
- Les substitucions sindicals son fins a 31
d’agost.
- El fet que no hi hagi una plaça sencera de
castellà a un centre de secundària es va consultar amb inspecció i no hi
van veure cap problema. Cada cop els equips directius tindran més
autonomia per modificar plantilles per la LEC
- L’adjudicació de les aules d’acollida les
decideix el Departament segons la matriculació. No surten a concurs de
trasllats, no son vacants estructurals, però poden ser ocupades per un
funcionari. El recurs d’aula d’acollida es pot concretar com decideixi el
centre.
- Les places a centres d’adults, que als centres
de la Generalitat no surten, sí surten a l’Ajuntament, però amb
condicionants ja que surten com a vacants en comunicació o ciències. Es
demanarà que es tingui acreditació documental per impartir més d’una
especialitat.
- El departament d’Ensenyament, a les escoles de
la Generalitat, estableix que, en una plantilla de 25, per exemple, es
puguin bloquejar fins a 8 vacants. Es dir, que si aquest centre tingués 6
vacants, podria ser que no en sortís cap a concurs. Les direccions les han
de justificar. Per exemple pot ser per previsió de tancament de línies i
doncs ja no serien places estructurals.
- Per les
escoles de l’Ajuntament, és gerència de Consorci qui elabora les bases del
concurs de trasllats, que pot canviar cada vegada que surt. Aquest any s’ha arribat a
l’acord de possibilitar el bloqueig
d’un terç del total de les places vacants, entenent per separat les plantilles d'ESO/Batxillerat i Formació Profesional, amb determinats
condicionants: interins a equips directius, per criteris d’estabilitat
(per exemple en el cas que un departament sencer fos ocupat per interins),
etc.
- Els sindicats amb representació a la mesa de
seguiment (CCOO i UGT) van tenir una reunió dimarts on se’ls va presentar
les bases del concurs. CGT també diposa de l'esborrany. Encara no sabem, però, les places que sortiran. La CGT expressem la nostra preocupació en la manera com es
decideixen les vacants que poden sortir a concurs de trasllats.
Respecte les habilitacions i la possible integració.
- La CGT constata que hi ha molts funcionaris
que van guanyar la plaça amb una especialitat però n’estan impartint una
altra. Demanem doncs que es faci un
procés d’habilitacions i preguntem què passarà a l’hora de fer la possible
integració.
- L’administració ens diu que
no saben encara com o si es farà la integració, però que si es fa no serà
en contra de ningú. També expressa que no sap si hi ha consciencia d’aquests
casos.
- Quan s’han fet habilitacions
han sigut per un mateix centre.
- Informen que no se sap si es
farà la integració i que hi ha altres possibilitats com ser cos a extingir
o quedar-se com estem amb una redefinició de la normativa.
Respecte el greuge
comparatiu que suposa la retirada de la reducció
de 2 hores lectives als majors de 55 anys, demanem que es faci una mesura
ad hoc per al personal que te 60 anys, ja que a la Generalitat ja es poden
jubilar. Ens contesten que no tenen marge normatiu per modificar-ho. També ens
diu que és possible que l’any vinent torni a estar vigent. La CGT constatem que
això no ha entrat en l’últim pacte signat pels sindicats de la mesa sectorial.
La CGT reclamem
transparència en l’establiment de criteris de bloqueig de places vacants pels
concursos de trasllats i també demanem que se’ns faciliti la informació
rellevant sense haver de demanar-la. Pel
que fa a la possible integració, creiem que és necessari parlar amb la part
social i informar de les reunions que s‘estan fent amb direccions.
Eborrany bases concurs de trasllats secundària
Esborrany bases concurs de trasllats primària
Eborrany bases concurs de trasllats secundària
Esborrany bases concurs de trasllats primària
dissabte, 4 de febrer del 2017
Xarxes pel Canvi: la privatització de l’ensenyament avalada pel Consorci d’Educació i l’Ajuntament de Barcelona.
El passat 19 de Gener l’Alcaldessa Ada Colau participava en la clausura de la jornada ‘Xarxes pel Canvi’, impulsada pel Consorci d’Educació, Escola
Nova 21, l’ICE de la UAB i l’Associació de Mestres Rosa Sensat.
No n’hi havia prou amb que el Departament d’Ensenyament deixés que la
iniciativa privada finançada per la Caixa sota el projecte de màrqueting de
l’escola privada anomenat Escola Nova 21 penetrés i esquincés el si de l’escola
pública. Sinó que a més a més, l’Ajuntament de Barcelona, governat per un
partit suposadament d’esquerres “de veritat” que s‘omple la boca amb la participació
i el bé comú, li havia de donar un impuls i atiar el foc de la segregació i la
doble línia a l’escola pública alhora que proporcionar publicitat gratuïta a algunes
escoles privades concertades.
S’han escrit molts articles
sobre escola nova 21, aquí en trobareu un recull:
En resum, hi ha moltes veus que pensen que aquest projecte suposa:
1. L’entrada de capital privat a l’escola pública i promoció de l’escola
privada.
2. La creació d’una doble línia a l’escola pública i la segregació.
3. La voluntarietat del professorat i la disponibilitat de les famílies.
4. La privatització i la trampa de l’educació com a “bé comú” que fa minvar
la responsabilitat de l’administració sobre allò públic.
Pel que fa al projecte Xarxes pel Canvi promocionat pel Consorci i
l’Ajuntament, afegir que el projecte s’hagués hagut de dur a terme de manera democràtica
i participativa, començant per aquells centres que tenen més dificultats per
fer-los atractius per les famílies de classe mitjana i sense cap entitat
privada finançadora en mode beneficència.
També rebutgem fermament la campanya publicitària (1) duta a terme per la
promoció del projecte on es publiquen els noms dels centres inclosos a la xarxa
sense fer distinció entre públics i privats. A més, el fet de publicar els
centres inclosos en xarxes d’innovació, deixa la resta de centres al marge i
fora de llistes publicitàries, promovent així la baixa matriculació dels
centres no participants i avalant la competència entre aquests.
En conseqüència exigim a l’equip de govern de l’Ajuntament de Barcelona i
als responsables del Consorci d’Educació que es replantegin el projecte de Xarxes
pel Canvi. Demanem que la innovació educativa es faci des d’un procés participatiu d’avaluació del
sistema, que sigui per tothom i finançada públicament. Que els plans d’impuls
de la mateixa s’implementin en els centres que més ho requereixin per tal que
les escoles públiques siguin equitatives. Demanem també que l’Ajuntament i el
Consorci es responsabilitzin de la promoció de les escoles públiques de la
ciutat. I per acabar, demanem que es comenci a estudiar la integració de les
escoles concertades a la xarxa pública de la ciutat de Barcelona.
Adjuntem instància per tal que els governs es reponsabilitzin de les campanyes per l'escola pública:
Per un model d’escola pública,
equitativa, integradora i justa.
CCGT CEB-IMEB